۲۸ شهید و ۱۶۰ زخمی در قتل عام جدید صهاینه در جبالیا/ واکنش جنبش‌های مقاومت فلسطین

حمله امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مدرسه وابسته آنروا درغرب اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه ۲۸ شهید و ۱۶۰ زخمی تاکنون برجای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی امروز(پنجشنبه ۲۶ مهر) به مدرسه ابتدایی «ابوحسین» متعلق به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(آنروا) را بمباران کردند که در نتیجه آن دهها نفر شهید و زخمی شدند و به آتش سوزی چادرهای آوارگان در حیاط این مدرسه منجر شد.

دفتر رسانه‌ دولتی در غزه درباره آخرین آمار این حمله خشونت بار، اعلام کرد: در نتیجه این حمله ۲۸ فلسطینی شهید وبیش از ۱۶۰ نفر زخمی شدند.

این دفتر در بیانیه‌ای اعلام کرد: با این قتل عام و  کشتار تعداد پناهگاه‌ها و مراکز آوارگان که اشغالگران صهیونیستی بمباران کردند، به ۱۹۲ مرکز رسید. در این مراکز صدها هزار آواره در نتیجه جنگ نسل کشی ارتش صهیونیستی زندگی می کردند.

صحنه‌های منتشر شده از این بمباران، تصاویر شهدا و زخمی‌ها را در بیمارستان کمال عدوان نشان می دهد که از کمبود کادر پزشکی و تجهیزات درمانی رنج می‌برد.

این صحنه‌ها همچنین از وجود شماری کودک بین قربانیان این بمباران حکایت دارد که به بیمارستان رسیدند.

ادعای اشغالگران

ارتش اشغالگر صهیونیستی مدعی است که تعدادی از مبارزان جنبش حماس و جهاد اسلامی را که در حیاط این مدرسه بودند، ترور کرده است.

اشغالگران اسرائیل برای سیزدهمین روز متوالی به جبالیا حمله کردند و محاصره خفه کننده و قحطی را به ساکنان آن تحمیل کرده است. علاوه براینکه بمباران شدید و مستمر منازل و اماکن اسکان را ادامه می دهد.

حماس پاسخ می دهد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در بیانیه‌ای نیز حمله رژیم صهیونیستی به این مدرسه را محکوم و اعلام کرد: کشتار هولناک مدرسه ابوحسین در جبالیا، جنایت نسل کشی است و اشغالگران مسئول تمام عواقب و پیامدهای آن هستند.

حماس تاکید کرد: شمال نوار غزه در معرض هولوکاست، نسل‌کشی و مهاجرت سیستماتیک در معرض دید کامل جهان قرار دارد.

 این جنبش در این بیانیه ادعای اشغالگران را رد و اعلام کرد: ادعای اشغالگران تروریست مبنی بر استفاده از مدرسه ابوحسین برای مقاصد مقاومت، دروغ و یک سیاست سیستماتیک برای توجیه جنایتش علیه آوارگان بی گناه است.

محروم از غذا و نوشیدنی

جنبش مجاهدین فلسطین در بیانیه‌ای سکوت، همدستی بین المللی و خیانت اعراب در قبال جنایات ناجوانمردانه دشمن صهیونیستی را محکوم کرد که جدیدترین آنها قتل عام مدرسه ابوحسین است که کودکان آواره و غیرنظامیان را پس از محاصره و محرومیت نزدیک به دو هفته از غذا و نوشیدنی هدف قرار داده است.

این جنبش تاکید کرد: این جنایات پیچیده صهیونیست‌ها، دورویی خاموش جهان را در مقابل حملات وحشیانه صهیونیست‌ها آشکار می‌کند و نقض آشکار تمام مفاهیم انسانی است.

در این بیانیه آمده است: این جنایات انتقام جویانه علیه غیرنظامیان بی گناه و بی دفاع پس از شکست میدانی اشغالگران علیه مقاومت فلسطین و لبنان صورت گرفت.

جنبش مجاهدین فلسطین، دولت جنایتکار آمریکا را مسئول کامل جنایات صهیونیست ها می داند.

این جنبش خواستار تشدید حملات علیه اهداف دشمن اسرائیلی و شهرک نشینان شد و اعلام کرد: این رژیم تنها با حمله بیشتر مهار می شود.

کد خبر 1786120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha