سازمان ملل قابلیت ایفای نقش مؤثر در صلح جهانی را ندارد

آیت الله دژکام به تضعیف کارایی سازمان ملل در زمینه صلح جهانی اشاره کرد و گفت: این نهاد دیگر نمی‌تواند نقش مؤثری در حل بحران‌های بین‌المللی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز، بر اهمیت پرداختن به مسائل عقیدتی و معنوی در نیروهای نظامی کشور تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که "ارتش ما باید به مسایل عقیدتی اهمیت بدهد؛ یعنی سربازانی که تفنگ به دست می‌گیرند، باید بدانند که این تفنگ برای فرمان خدا در جمهوری اسلامی در دست گرفته می‌شود."

او تصریح کرد که هدف اصلی ارتش تنها اطاعت از اوامر الهی است و می‌خواهد که ملت‌ها در سرتاسر جهان سعادتمند باشند.

امام جمعه شیراز بر این نکته تاکید کرد که انگیزه اصلی ارتش و سپاه، الهامی از تعالیم دینی و انسانی است و وظیفه‌ای دینی برای احترام به آفریده‌های خداوند دارند.

وی ضمن اشاره به تلاش‌های خوب مجموعه ارتش در زمینه‌های عقیدتی و سیاسی، افزود که "این وظیفه عقیدتی سیاسی، در مجموعه ارتش با جدیت به آن پرداخته‌ شده است."

دژکام سپس به روز صادرات در هفته آینده اشاره کرد و از لزوم دقت در آمارها سخن گفت.

او گفت: "بسیاری از آمارهایی که در اخبار می‌شنوید، اعلام ۱۵ درصد رشد را در سال‌های متمادی بیان می‌کند، اما سوال اینجاست که اگر آمارها اینگونه است، چرا وضعیت به این شکل است؟"

امام جمعه شیراز تاکید کرد که "این آمارها باید دقیق‌تر و درست‌تر بیان شوند و برای مردم روشن کنیم که چه می‌گوییم."

وی توضیح داد که "صادرات به معنای این است که ما تولید کرده‌ایم، مصرف داخلی خود را انجام داده و سپس مازاد را صادر کرده‌ایم."

او همچنین به ضرورت افزایش تولید، به عنوان محور اصلی صادرات، اشاره کرد و گفت: "اگر تولید نکنیم، چه چیزی را صادر کنیم؟ امسال سال جهش تولید است و این موارد باید مورد تاکید واقع شود."

امام جمعه شیراز با اشاره به شرایط فعلی منطقه نیز، گفت: "ما در جنگ ترکیبی قرار داریم و در کنار اخبار جبهه مقاومت، نباید از این مسائل غافل شویم."

او بر اهمیت رشد همه ابعاد اقتصادی و تولیدی در کشور تاکید و خاطرنشان کرد که "تولید باید با شرایط و ضوابط خود افزایش پیدا کند."

وی همچنین به موضوع تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: "تحریم‌ها شکسته نمی‌شود، زیرا دشمن شمشیرش را از رو بسته است، اما می‌توان آن را خنثی کرد."

به گفته او، رئیس‌جمهور در سخنرانی اخیر خود بیان کرده که برای خنثی‌سازی تحریم‌ها، باید روابط را با همسایگان تقویت کنیم. "ایران نزدیک به ۱۶ کشور در اطراف خود دارد و ملت‌ها با هم ارتباط دارند، بنابراین اگر ملت‌ها در میدان بیایند و با یکدیگر تعامل کنند و کالاها را تبادل کنند، شرایط بهتر خواهد شد."

امام جمعه شیراز به وابستگی کنونی کشور به صادرات نفت اشاره کرد و گفت: "اگر تولیدات دیگر به بازار جهانی راه پیدا کند، قصه عوض خواهد شد."

او بر این نکته تاکید کرد که این کار نیازمند همکاری دولت و تلاش مردم است.

وی با نقل بیتی از سعدی "شنیدم هر چه در شیراز گویند ... به هفت اقلیم عالم باز گویند" اشاره کرد که اگر شیراز کار قشنگی نشان دهد، این کار در عالم تکرار خواهد شد و به اهمیت کارهای خوب در این منطقه پرداخت.

امام جمعه شیراز همچنین به سالروز تاسیس سازمان ملل اشاره کرد و تصریح کرد که "سازمان ملل، که ادعاهای انسان دوستان و حقوق بشری دارد، بعد از جنگ جهانی دوم به وسیله قدرت‌هایی تأسیس شده که خود را فاتح جنگ می‌دانستند."

او ادامه داد: "ما مسلمانان، با اطمینان به آینده جهان، پای کار خود محکم ایستاده‌ایم و می‌دانیم که وعده خدا حق است."

وی به از دست دادن کارآیی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: "در گذشته رئیس سازمان ملل می‌خواست به اسرائیل برود، اما به او اجازه داده نشد. این یعنی سازمان ملل نمی‌تواند نقشی ایفا کند و ما باید حق خود را با قدرت بگیریم."

او تاکید کرد که "ما جنگ طلب نیستیم اما در مقابل زورگویی دشمن نخواهیم ایستاد."

امام جمعه شیراز در پایان به برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید سرافراز استان فارس اشاره کرد و گفت: "این کنگره هنوز ادامه دارد و ما موظفیم یاد شهیدان را زنده نگه داریم."

او افزود: "۱۵ هزار شهید در این استان تقدیم شده تا اسلام، ایران و انقلاب اسلامی حفظ شود."

امام جمعه شیراز به افتتاح نمایشگاه "روایت اقتدار" در نمایشگاه بین‌المللی شهرک گلستان اشاره کرد و از جوانان و دانش‌آموزان خواست تا از این نمایشگاه بازدید کرده و با تاریخ و دستاوردهای ایران آشنا شوند.

وی همچنین، یادآور شد که برنامه‌هایی برای بزرگداشت شهدای حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) در تاریخ دوم و سوم آبان ماه برگزار خواهد شد. 

کد خبر 1786168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha