حماسه سه شهید نوجوان در «سه مبارز در خط آتش»

«سه مبارز در خط آتش»، کتابی که داستان زندگی سه شهید ۱۵ ساله از لامرد را روایت می‌کند، با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و یادگاران دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، در آیینی ویژه و با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا، مردم و چهره‌های شاخص دفاع مقدس در شهرستان لامرد، از کتاب «سه مبارز در خط آتش» به قلم حجت الاسلام مصطفی رضایی رونمایی شد.

کتاب «سه مبارز در خط آتش» برداشتی داستانی از زندگی سه نوجوان شهید از علامرودشت لامرد به نام‌های محمد رضائیان، مسعود هاشمی و ابراهیم ابراهیمی است. این سه شهید والامقام که در سنین ۱۴ تا ۱۵ سالگی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل پیوستند، با گذر از سختی‌ها و اتفاقات متعددی، در نهایت به شهادت رسیدند. این کتاب به زیبایی روایتگر فداکاری‌ها و شجاعت‌های این سه رفیق در دوران دفاع مقدس است.

این کتاب سومین اثر از این نویسنده لامردی است و پیش از این، رضایی دو کتاب دیگر با نام‌های «به وقت بیروت» و «پرواز ۳۳ فرانکفورت-قدس» را منتشر کرده بود. در کتاب «به وقت بیروت» به زندگی شهید ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی ایران در لبنان، پرداخته شده بود و «پرواز ۳۳ فرانکفورت-قدس» نیز داستان زندگی سردار حاج درویش شریفی از فرماندهان سپاه قدس را روایت می‌کند.

این مراسم با استقبال گسترده‌ای از سوی مردم و علاقه‌مندان به حوزه ایثار و شهادت همراه بود و کتاب «سه مبارز در خط آتش» به عنوان اثری ماندگار در یاد و خاطر مردم این دیار نقش بست.

کد خبر 1786251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha