۶۴۱ هزار نفر از مردم استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

بوالحسنی گفت: ۶۴۱ هزار نفر از مردم استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این تعداد ۴۵ درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، بابک بوالحسنی ضمن تبریک هفته بیمه سلامت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در استان مرکزی ۶۴۱ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: از این تعداد، ۳۲۴ هزار نفر جمعیت روستایی، ۸۱ هزار نفر کارکنان دولت، ۴۱ هزار نفر سایر اقشار و مابقی بیمه سلامت ایرانیان هستند.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی به ارایه خدمات بیمه ای رایگان به پنج دهک اول اشاره کرد و افزود: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۱۱۱ هزار نفر از مزایای این طرح بهره‌مند شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به ارایه خدمات به بیمارن خاص توسط بیمه سلامت ادامه داد: در چهار ماه اول امسال، ۸۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال سهم سازمان برای بیماران خاص پرداخت شده است.

این مقام مسئول در ادامه به پرداخت ۸۳۰ میلیون ریال توسط بیمه سلامت استان مرکزی به اهدا کنندگان کلیه اشاره کرد و اظهار داشت: طرح پوشش بیمه رایگان ویژه کودکان زیر هفت سال از دیگر طرح های اجرا شده توسط این سازمان است که این طرح در راستای طرح از جوانی جمعیت در حال اجرا می باشد.

حمایت از زوجین نابارور در راستای طرح جوانی جمعیت

بوالحسنی طرح حمایت از زوجین نابارور را از دیگر خدمات و طرح‌های بیمه سلامت دانست و بیان داشت: این طرح نیز به منظور حمایت از جوانی جمعیت در حال اجرا است.

سرپرست بیمه سلامت استان مرکزی با بیان اینکه در راستای این طرح حدود ۵۶ قلم دارو، ۵۹ خدمت آزمایشگاهی و ۲۰ عمل ناباروری برای این قشر انجام می‌شود، افزود: این طرح از سال ۱۴۰۰ کلید خورد و در چهار ماه اول امسال هفت میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال برای یک‌هزار و ۶۶ زوج نابارور نشان‌دار پرداخت شده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه طرح دارویار از دیگر طرح‌های مهم است که از سال ۱۴۰۱ کلید خورده و در حال اجرا است، بیان کرد: در چهار ماه ابتدای امسال ۶۱۰ میلیارد ریال به منظور اجرای این طرح پرداخت شده است.

پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی همچنین در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیمه سلامت استان مرکزی یک‌هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به موسسات خصوصی و دولتی طرف قرارداد خود پرداخت کرده است، اظهار داشت: بیمه سلامت تمام توان و تلاش خود را در راستای ارایه خدمت به جامعه هدف بکار گرفته است.

وی اضافه کرد:  از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی معادل ۶۴۱ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۴۵ درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهند.

کد خبر 1786389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha