اردن و قطر، حمله صهیونیست‌ها را به مسجدالاقصی محکوم کردند

به دنبال حمله شهرک نشینان و ایتمار بن غفیر به مسجدالاقصی، قطر و اردن این حمله را محکوم کرده و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی دانستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مصراوی، به دنبال حمله شهرک نشینان افراطی به همراه ایتمار بن غیر، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، قطر و اردن در بیانیه‌های جداگانه این حمله را محکوم کردند.

وزارت امور خارجه اردن در این بیانیه، حمله شهرک نشینان افراطی تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را  محکوم کرد و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی و وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در این شهر دانست.

در این بیانیه آمده است: حمله شهرک نشینان افراطی تحت حمایت نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و اقدامات تحریک آمیز آنان و ممنوعیت ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی، اقدامی غیر قابل قبول است.

وی تاکید کرد: اسرائیل باید با توجه به تجاوزات مستمر خود به نوار غزه و لبنان و تشدید تنش‌ها، جلوی این اقدامات را بگیرد و سیاست تحمیل واقعیت‌های جدید در مسجد الاقصی را که هدف آن تقسیم زمانی و مکانی آن است، متوقف کند.

وزارت خارجه اردن تاکید کرد: ادامه اقدامات یکجانبه اسرائیل در مسجدالاقصی تشدید و وخامت بیشتر را تهدید می‌کند و کل منطقه را به ورطه نابودی می‌کشاند.

در همین راستا، وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای، حمله صدها شهرک نشین به صحن‌های مسجدالاقصی تحت حمایت نیروهای اشغالگر اسرائیل را به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی و تحریک احساسات مسلمانان در جهان دانست.

وزارت امور خارجه قطر در این بیانیه همچنین نسبت به پیامدهای تلاش‌های مکرر رژیم صهیونیستی برای تضعیف جایگاه دینی و تاریخی مسجدالاقصی هشدار داد و بر لزوم پذیرفتن مسئولیت‌های اخلاقی و قانونی جامعه جهانی در قبال قدس و مقدسات اسلامی تاکید کرد.

وزارت امور خارجه قطر همچنین بر موضع قاطعانه دولت قطر در مورد حقوق مشروع مردم فلسطین از جمله حق کامل آنان در انجام مناسک دینی خود بدون محدودیت و ایجاد کشور مستقل خود در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس تاکید کرد.

کد خبر 1786590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha