تظاهرات صدها موریتانیایی حامی فلسطین مقابل سفارت واشنگتن

صدها نفر از مردم موریتانی مقابل سفارت آمریکا در حمایت از غزه تظاهرات کردند و از دولت کشورشان خواستند روابط خود را با ایالات متحده به دلیل حمایت از اسرائیل در نسل کشی نوار غزه قطع کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، صدها موریتانیایی شامگاه یکشنبه، مقابل سفارت آمریکا در نواکشوت، پایتخت این کشور تظاهرات کردند و با مردم  نوار غزه که بیش از یک سال است در معرض جنگ نسل کشی اسرائیل قرار دارد، ابراز همبستگی کردند.

این تظاهرات به دعوت «انجمن دانشجویی برای مقابله با نفوذ رژیم صهیونیستی» (غیر دولتی) برگزار شد و با سردادن شعارهایی در حمایت از غزه و مقاومت فلسطین، تا اواخر شب ادامه داشت.

تظاهرکنندگان واشنگتن را به «شریک در جنگ نابودی غزه» متهم کردند و از دولت موریتانی خواستند روابط خود را با کشور حامی اسرائیل قطع کند.

تظاهرکنندگان با قدردانی از نقش مقاومت فلسطین، بر لزوم برگزاری راهپیمایی‌ها و تظاهرات روزانه در مقابل سفارتخانه های کشورهای حامی اشغالگری اسرائیل تا پایان جنگ نسل کشی تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، پرچم موریتانی و فلسطین و بنرهایی را در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود که به جنگ نسل کشی اسرائیل علیه غزه پایان دهید.

این انجمن دانشجویی در سال ۱۹۹۹ در موریتانی با هدف ایستادگی در برابر «نفوذ صهیونیست‌ها و دفاع از مسائل ملت‌های مظلوم» پس از عادی‌سازی روابط دولت با اسرائیل تاسیس شد و در سال ۲۰۰۹ پس از افزایش فشار عمومی در رد عادی سازی، روابط موریتانی با اسرائیل قطع شد.

اسرائیل با حمایت آمریکا از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگ نسل کشی را علیه غزه به راه انداخته است که ۱۴۲ هزار شهید و زخمی برجای گذاشته است که اکثر آنها کودک و زن هستند.

تل آویو به این جنگ ادامه می‌دهد و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای پایان فوری آن و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه را نادیده می‌گیرد.

کد خبر 1786638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha