نشست خبری ستاد یادواره شهدای جبالبارز برگزار شد

با حضور خبرنگاران نشست خبری اعضای ستاد یادواره شهدای جبالبارز (شمالی و جنوبی) در سالن کنفرانس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست خبری یادواره شهدای جبالبارز (شمالی و جنوبی) در سالن کنفرانس اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان برگزار شد.
فرامرز امیری در این نشست، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: هر ساله یادواره شهدای جبالبارز را با این رویکرد برگزار می کنیم که این یادواره از یادواره های گذشته با کیفیت تر و تأثیرگذار تر برگزار شود.
دبیر ستاد یادواره شهدای جبالبارز با اشاره به برگزاری جلسات هم اندیشی و تعاملی با اعضای ستاد یادواره شهدای جبالبارز، ابراز کرد: در راستای برگزاری این جلسات، کمیته های یادواره را تشکیل دادیم و شورای برنامه ریزی هم تشکیل شد تا کمیته ها ایده ها و برنامه های این شورا را در کمیته های خود اجرا کنند.
وی به اهمیت برگزاری یادواره شهدا اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این باره می فرماید؛ زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
دبیر ستاد یادواره شهدای جبالبارز خاطرنشان کرد: اگر در هر کاری مخصوصا برگزاری یادواره های شهدا اخلاص باشد آنگاه کار برکت می گیرد و تأثیرگذار خواهد بود.
وی با اشاره به برپایی غرفه های متعدد در حاشیه برگزاری یادواره شهدای جبالبارز، بیان کرد: در این یادواره غرفه های متعدد با هدف نمایش توانمندی های ادارات و افراد و همچنین خدمت رسانی و پذیرایی از مردم برپا خواهند شد.
امیری اظهار کرد: در این غرفه ها خدماتی همچون خدمات مشاوره حقوقی، سلامت و پزشکی و خدمات کارشناسی ارائه می شود.
دبیر ستاد یادواره شهدای جبالبارز اضافه کرد: از ظرفیت مواکب جبالبارز جنوبی که در ایام اربعین حسینی در کربلای معلی خدمت رسانی می کنند نیز در این یادواره برای خدمت به مردم استفاده خواهیم کرد همچنین هیئت های مذهبی و کانون های خدمت رضوی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد نیز در این یادواره به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.
وی عنوان کرد: مواکب از ورودی جهاد آباد تا مکان یادواره به مردم خدمت رسانی می کنند.
فرامرز امیری تصریح کرد: یکی از اهداف ما این است که این یادواره شهدا در هر کجا که برگزار می شود برای مردم آن منطقه مایه خیر و برکت باشد و در همین راستا پس از اتمام یادواره یک یا چند طرح عمرانی در آن منطقه اجرا می شود.
دبیر ستاد یادواره شهدای جبالبارز ادامه داد: به طور مثال سال گذشته حیاط دبیرستان کوثر جبالبارز شمالی آسفالت و برج نور نیز نصب شد و همچنین اهالی آن منطقه با اجرای طرح آبرسانی از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند.
وی افزود: در یادواره شهدای شهر جبالبارز یاد و خاطره ۱۱۳ شهید شهر های جبالبارز شمالی و جنوبی و همچنین شهدای گمنام آرمیده در گلزار شهدای این دو شهر زنده نگه داشته خواهد شد.  
امیری ابراز کرد: از آنجایی که ۷۰۰ دانش آموز از مدارس شبانه روزی در این یادواره شرکت خواهند کرد بنابراین رویکرد ما این است که از ظرفیت نوجوانان و جوانان در اجرای برنامه های یادواره استفاده کرده و برنامه ها را متناسب با این گروه های سنی برگزار کنیم.

امسال به دنبال مردمی کردن یادواره شهدا هستیم 

توکلی در این نشست خبری، گفت: تمام تلاش ما بر این است که یادواره شهدای جبالبارز به لحاظ کیفیت به بهترین نحو ممکن و در خور شأن شهدای گرانقدر برگزار شود.
بخشدار جبالبارز جنوبی خاطرنشان کرد: امسال رویکرد ما این است که یادواره را مردمی برگزار کنیم بنابراین بخشی از کارهای یادواره به خانواده های معظم شهدا سپرده شده است.
وی اظهار کرد: در یادواره شهدای جبالبارز امسال پیش بینی ما برای میزبانی از ۳ هزار نفر است.
توکلی با بیان اینکه ما مدیون خون شهدا هستیم، عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدا کمترین کاری است که می توانیم برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا انجام دهیم و امیدواریم بتوانیم خادم خوبی برای شهدا و خانواده های معظم آنها باشیم.

محتوای برنامه های یادواره شهدا متناسب با سنین نوجوانی و جوانی است

امیری در این نشست خبری، گفت: هدف از برگزاری یادواره ها زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین معرفی شهدا و رشادت های آنها به نسل نوجوان و جوان است.
بخشدار مرکزی عنبرآباد با اشاره به نقش رسانه ها، ابراز کرد: شما اصحاب رسانه می توانید در تبیین جایگاه شهدا و همچنین معرفی شهدا نقش مهمی داشته باشید و اطلاع رسانی برنامه های یادواره شهدا نیز ما را یاری و همراهی کنید.
وی با بیان اینکه بین مردم جبالبارز شمالی و جنوبی وحدت نمود دارد، خاطرنشان کرد: سه سال است که این یادواره به صورت مشترک بین جبالبارز شمالی و جنوبی برگزار می شود و قطعا این رویه باعث افزایش وحدت بین مردم این دو منطقه می شود.
امیری با بیان اینکه تمام سعی ما بر این است که یادواره شهدای جبالبارز از نظر کیفی دارای تأثیرگذاری زیادی باشد، اظهار کرد: هنری همچون تئاتر و شعر می تواند یک ابزار تأثیرگذار در معرفی سبک و سیره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت هنر در این یادواره برای معرفی جایگاه و مقام شهدا بهره بگیریم.
بخشدار مرکزی عنبرآباد خاطرنشان کرد: از آنجایی که تعداد زیادی از مهمانان این یادواره نوجوانان و جوانان هستند بنابراین محتوای برنامه های یادواره متناسب با این سنین خواهد بود.

یادواره شهدا به سمت و سوی پاسخ گویی به سوالات نوجوانان و جوانان می رود

سعیدی در این نشست خبری، گفت: این یادواره شهدا در گذشته از دهستان شروع شد و چند سالی است که به صورت مشترک بین شهرهای جبالبارز شمالی و جنوبی برگزار می شود.
بخشدار جبالبارز شمالی اظهار کرد: در گذشته جبالبارز یک بخش بزرگ بوده که بعدها براساس تقسیمات کشوری به دو بخش جبالبارز شمالی و جنوبی تقسیم شده است و مردم این دو منطقه به لحاظ فرهنگی مشترکات فراوانی دارند و از اقوام یکدیگر هستند.
وی با بیان اینکه خروجی این یادواره اتحاد بیشتر بین مردم جبالبارز شمالی و جنوبی خواهد بود، عنوان کرد: یادواره شهدا باید به سمت و سویی برود که پاسخ گوی سوالات نوجوانان و جوانان باشد.

کد خبر 1786727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha