جهاد اسلامی: خبر ترور «زیاد النخاله» کذب است

حمله رژیم صهیونیستی به خودرویی در دمشق، دو شهید برجای گذاشت و جهاد اسلامی خبر ترور «زیاد النخاله» را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، وزارت دفاع رژیم سوریه اعلام کرد:  در حمله رژیم صهیونیستی به یک خودرو در محله مزه دمشق دو نفر شهید و سه نفر زخمی شدند.

اسماعیل السنداوی ابومجاهد، نماینده جنبش جهاد اسلامی در سوریه، هدف قرار گرفتن رهبران فلسطینی در بمب گذاری این خودرو در محله مزه در غرب پایتخت سوریه را تکذیب کرد.

این در حالی است که  شبکه‌های رسانه‌ای، گزارشی از هدف قرار گرفتن «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در بمب گذاری خودرو در دمشق منتشر شد.

به دنبال این خبرها، گروه‌های فلسطینی اعلام کردند: مراسم ختم «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس را که قرار بود روز دوشنبه در تالار مسجد جامع الاکرم برگزار شود، به زمانی دیگر موکول کردند که متعاقباً زمان آن مشخص می‌شود.

وزارت دفاع رژیم سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود ساعت ۱۷ و ۵ دقیقه بعد از ظهر دشمن اسرائیلی یک خودروی غیرنظامی را در محله مسکونی مزه در دمشق هدف قرار داد که منجر به شهادت دو نفر شد و سه نفر دیگر زخمی شدند و خسارات مادی به اموال خصوصی مردم در اطراف این منطقه وارد آمد.

شاهدان عینی که در محل حادثه حضور داشتند، گفتند: به نمای هتلی در مجاورت محل انفجار که نزدیک به وزارت اطلاعات سوریه است، خسارت وارد شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز گزارش داد: با پهپاد اسرائیلی این خودرو در نزدیکی ساختمان وزارت اطلاعات در محله مزه دمشق هدف قرار گرفته است.

در این منطقه، دفتر سازمان ملل نیز قرار دارد که اخیراً مورد حملات متعدد اسرائیل قرار گرفت.

در اوایل اکتبر، حداقل چهار نفر از جمله داماد دبیرکل سید حسن نصرالله، در یک حمله اسرائیلی در منطقه مزه به شهادت رسید.

از زمان آغاز درگیری در سوریه در سال ۲۰۱۱، اسرائیل صدها حمله هوایی در این کشور انجام داده است.

اسرائیل اخیراً هدف قرار دادن نقاط نزدیک به گذرگاه‌های مرزی سوریه و لبنان را تشدید کرده است که طی هفته گذشته ده‌ها هزار نفر برای فرار از حملات سنگین اسرائیل به لبنان از آن عبور کرده‌اند.

کد خبر 1786759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha