تمدید حکم ممنوعیت ورود محافظان مسن به مسجدالاقصی

مقامات صهیونیستی در ادامه جنایات خود حکم ممنوعیت ورود به مسجدالاقصی دو محافظ سالمند به نام‌های ابوبکر شیمی و نفیسه خویص را تمدید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، مقامات رژیم صهیونیستی، حکم اخراج ابوبکر شیمی و نفیسه خویص، دو محافظ مسن مسجدالاقصی را  تمدید کردند.

شیمی (۶۶ ساله) و خدیجه خویص (۶۹ ساله) به الجزیره نت گفت: عصر یکشنبه حکم مجدد تبعید یک هفته‌ای از مسجدالاقصی را گرفته‌اند و به طور خودکار برای ۶ ماه دیگر نیز تمدید می‌شود و حق ورود به مسجدالاقصی را نخواهیم داشت.

این حکم پس از احضار آنها به جلسه تحقیق در مرکز «قشله» نزدیکی باب‌الخلیل در شهر قدیمی قدس داده شده است.

ابوبکر شیمی در این باره گفت: ما به عنوان محافظان مسجدالاقصی بسیار ناراحتیم نمی‌توانیم به مسجد الاقصی نزدیک شویم و این از نقشه‌های خطرناک رژیم صهیونیستی است و من معتقدم آنها قصد دارند آنچه را که بن گویر در مورد ساخت کنیسه در مسجدالاقصی اعلام کرده است، اجرا کنند.

وی افزود: با وجود اینکه تعطیلات یهودیان تقریباً به پایان رسیده است، من را احضار کرده و به مدت ۶ ماه حکم ممنوعیت ورود به مسجدالاقصی برای من صادر کرده‌اند و احساس می‌کنم قصد تخلیه کامل حضور مردمی که روزانه به این مسجد می‌آیند را دارند.

نفیسه خویص، یک محافظ دیگر مسجدالاقصی گفت: بارها از بازپرس علت تمدید دوره اخراج خود را پرسیده‌ام و او پاسخ داده است که او برای آنها و جامعه خطر دارد.

در این جلسه، بازپرس تاکید کرد که خویص در طول مدت تبعید از ورود به مسجدالاقصی و نزدیک شدن به راهروهای منتهی به تمام درهای آن منع شده است.

به محض اینکه حکم اخراج به او داده شد، بازپرس با اشاره به اظهارات مشابهی که قبلاً انجام داده بود، با تمسخر به او گفت: «فراموش نکن همین الان برو بیرون و از این اشغال بی رحمانه و ناعادلانه به رسانه‌ها بگو.»

نکته قابل توجه این است که محافظان سالخورده به اضافه گروهی از محافظان از جمله هنادی الحلوانی، خدیجه خویص، نظام ابورموز و عایده الصیداوی هستند، دائماً حکم ممنوعیت ورود به مسجدالاقصی را می‌گیرند.

هزاران شهرک‌نشین روزهای یکشنبه و دوشنبه در چهارمین و پنجمین روز از اعیاد یهودیان که از پنجشنبه گذشته آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد، به مسجد الاقصی حمله کردند.

به گفته اداره اوقاف اسلامی قدس، سه هزار و ۲۴۴ شهرک‌نشین در این حمله‌ها طی دو روز شرکت کردند، در حالی که شاهدان عینی تاکید کردند که شهرک‌نشینان مراسم انجیلی انجام داده و نذورات گیاهی را در داخل مسجدالاقصی حمل می‌کردند.

کد خبر 1786830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha