حجاب، نماد عفت و پاکدامنی در جامعه اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین عدیده گفت: حجاب، نماد عفت و پاکدامنی در جامعه اسلامی است و رعایت آن تاثیرات گسترده ای در بعد معنوی، فرهنگی و اجتماعی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد عدیده، امروز سه شنبه(۱آبان ماه) در جشنواره گوهر های فاطمی و تجلیل از دانش آموزان محجبه دبیرستان دخترانه شهید ستاری شهرک سازمانی این منطقه، با بیان اینکه حفظ کرامت زن در گرو رعایت عفاف و حجاب است، اظهار کرد: حجاب علاوه بر تقویت بنیان خانواده و ایجاد محیطی امن و آرام، به کاهش فساد و بی‌بند و باری در جامعه کمک کرده و به جامعه ای سالم و پاک منجر می‌شود.

وی افزود: حجاب به زن یاد آوری می‌کند که ارزش و زیبایی او به ظاهر او محدود نمی‌شود و به معنویت و اخلاق او گره خورده است.

حجاب، نماد عفت و پاکدامنی در جامعه اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین عدیده با تاکید بر اینکه قرآن کریم و روایات معصومین (ع) به طور صریح به موضوع حجاب اشاره کرده و آن را واجب شمرده‌اند، عنوان کرد: حجاب نه تنها محدودیت نیست، بلکه نوعی آزادی است که به زن اجازه می‌دهد تا از نگاه های دیگران‌ رها شده و به دنبال رشد و کمال خود باشد.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش خاطرنشان کرد: حجاب، صرفاً یک پوشش نیست، بلکه نمادی از ارزش‌ها و باورهای اسلامی است و این پوشش، به زن هویت و شخصیت می‌بخشد و به او کمک می‌کند تا در جامعه نقش مؤثری ایفا کند.

در پایان این مراسم از دختران نمونه در حوزه عفاف و حجاب با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 1786869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha