پرداخت هنرمندانه به عارفانه‌های امام خمینی(ره) در ترکیه به نمایش درآمد

به همت وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول، نمایشگاه خط و تذهیب آثار عرفانی و اخلاقی امام خمینی(ره) و تذهیب هنر ایرانی با عنوان «عارفانه‌های امام خمینی(ره)» با حضور هنرمندان کشورمان در مرکز فرهنگی طیاره بورسا ترکیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی کمساری، رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، امام خمینی(ره) را به عنوان شخصیتی برجسته و منحصر به فرد در عرصه‌های فلسفه، عرفان، تفسیر، فقه و علوم دینی معرفی کرد.

وی افزود: مردم شهر بورسا یک سال از امام خمینی(ره) مهمانوازی کردند و مردم کشورمان، مهمانوازی شما را فراموش نخواهند کرد. نمایشگاه خط و تذهیب آثار عرفانی و اخلاقی امام خمینی(ره) فرصتی است تا با میراث فرهنگی و هنری ایشان بیشتر آشنا شویم و ارزش‌های انسانی و معنوی آن را در زندگی روزمره‌مان در نظر بگیریم.

نمایشگاه خط و تذهیب آثار امام خمینی(ره) با استقبال چشمگیر عموم مردم و هنرمندان در شهر بورسا قرار گرفته است. این نمایشگاه که به منظور معرفی و پاسداشت هنرهای زیبا و تفکرات عمیق بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، شامل مجموعه‌ای از آثار خوشنویسی و تذهیب با مضامین مذهبی و فرهنگی است.

پرداخت هنرمندانه به عارفانه‌های امام خمینی(ره) در ترکیه به نمایش درآمد

این نمایشگاه در یک فضای هنری و فرهنگی برگزار شده و بازدیدکنندگان می‌توانند از نزدیک با آثار خطاطی و طراحی‌های زیبا آشنا شوند که همگی نشان‌دهنده روح هنری و عرفانی امام خمینی(ره) است. آثار به نمایش درآمده، نه تنها جلوه‌گر هنر اسلامی هستند، بلکه عمق تفکرات ایشان را نیز به تصویر می‌کشند.

در این نمایشگاه حدود 50 اثر از بهترین آثار چهار هنرمند کشورمان  به نمایش درآمده و از 30 مهر تا 5 آبان‌ماه در مرکز فرهنگی طیاره بورسا پذیرای علاقه‌مندان و دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا 7 بعدازظهر از این آثار بازدید کنند.

در حاشیه این رویداد فرهنگی، کارگاه آموزشی خوشنویسی و تذهیب هنرمندان ایرانی برگزار می‌شود.

پرداخت هنرمندانه به عارفانه‌های امام خمینی(ره) در ترکیه به نمایش درآمد

کد خبر 1786870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha