مسجد به کارکرد اجتماعی و دینی خود برگردد

امام جمعه زابل گفت: مساجد در مباحث مختلف اعتقادی و سیاسی و فرهنگی باید محور باشد و مسجد به کارکرد اجتماعی و دینی خود برگردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین پوراندخت امام جمعه زابل در نشست مسئول منطقه بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی  بر اهمیت نقش مساجد در حوزه‌های اعتقادی، سیاسی و فرهنگی تأکید کرد و بیان داشت: مساجد در مباحث مختلف اعتقادی و سیاسی و فرهنگی باید محور باشد و مسجد به کارکرد اجتماعی و دینی خود برگردد.

وی افزود: دوره های توانمندسازی و تولید محتوا و ارتقاء سطح علمی و تبلیغی و مالی و معنوی طلاب و روحانیون قابل تقدیر است و باید تقویت یافته و تداوم یابد.

امام جمعه زابل تصریح کرد: بافت سنتی و دینی مردم دارالولایه سیستان از مزایا و محسناتی است که برای تقویت روحیه ولایی و انقلابی قابل اتکاء می باشد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین رضایی مسئول منطقه بنیاد هدایت بیان داشتند: تدوین سند ملی مسجد و تشکیل قرارگاه های مسجد از رسالت های اساسی این بنیاد است.

وی افزود: حوزه های علمیه نیز در تربیت طلاب بعنوان مدیر و امام مسجد نیز تخصصی اقدام نموده است.

امام جمعه زابل یادآور شد: امروز مسئله پشتیبانی از جبهه مقاومت با زبان و مال و جان، به عنوان واجب و فرض و دستور ولی فقیه بر همه مسلمانان امر مهمی است که نیاز به تبیین بیشتری دارد.

رضایی ادامه داد: فضاسازی و تبلیغات محیطی مساجد و مراکز دینی قرآنی و تبیین این گفتمان، وظیفه امروز نسبت به این دستور مقام معظم رهبری است.

وی افزود: مقابله با فتنه های جدید و شرایط اخیر تقابل جبهه مقاومت با صهیونیست جهانی با ایجاد وحدت بین اقوام و فرق مذهبی و باز شدن گره های ذهنی مردم در اولویت است.

کد خبر 1786906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha