شیخ عکرمه صبری، اهداف اشغالگران در تشدید حملات به مسجدالاقصی را فاش کرد

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی درباره تشدید حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی به بهانه اعیاد یهودی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، با افزایش حملات شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی در برنامه عصرگاهی الجزیره مباشر گفت: شش روز پیش، صدها شهرک‌نشین به مناسبت عیدالعرش یهودیان، با حمایت شدید نظامیان رژیم صهیونیستی به حرم قدسی حمله کردند و مراسم تحریک آمیزی را در ملاء عام انجام دادند و قدس قدیم را به پادگان نظامی تبدیل کردند.

وی افزود: شیوه‌های شهرک‌نشینان در اقامه نماز تلمودی، استفاده از شیپور و مواردی از این دست، همگی جلوه‌هایی از جاه طلبی‌های یهودیان افراطی در مسجدالاقصی را نشان می‌دهد و  الان وقت را مناسب دیده‌اند تا طرح‌های شوم خود را اجرایی کنند و معبد ادعایی خود را احداث کنند.

شیخ عکرمه صبری گفت: حملات شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از اعیاد یهودیان به منظور تغییر در وضعیت موجود مسجدالاقصی صورت می‌گیرد.

خطیب مسجدالاقصی با اشاره به اینکه  قبلا جماعت اندکی به مسجدالاقصی حمله می‌کردند و غیر دولتی بودند، اما اکنون با حمایت «ایتامار بن گویر» وزیر افراطی از حفاظت شدید برخوردارند.

وی تاکید کرد: حملات صهیونیست‌ها، تنها به افراد عادی محدود نمی‌شود، بلکه سیاستمداران، وزرا و اعضای کنست اسرائیل نیز در میان آنها هستند و برای افزایش تعدادشان در حمله به مسجدالاقصی از حمایت مالی برخوردار هستند.

شیخ عکرمه صبری در ادامه نسبت به تلاش‌های اشغالگران برای جذب یهودیان از سراسر جهان برای آمدن به مسجد الاقصی هشدار داد و گفت: این افراد را فریب داده‌اند که این مسجد به ملک آنها تبدیل شده است و می‌توانند هر کاری که بخواهند در آن انجام دهند.

بنابر گزارش‌ها، دفعات حمله به مسجدالاقصی معمولاً در ایام تعطیلات یهودیان افزایش می یابد و در دو نوبت صبح و بعد از نماز ظهر با امکانات و همراهی پلیس اسرائیل صورت می‌گیرد.

از سال ۲۰۰۳، با وجود مخالفت‌های مکرر اداره اوقاف اسلامی که خواستار توقف این حملات شده است، پلیس اسرائیل به طور یکجانبه به شهرک نشینان اجازه داده است تا چند ساعت در روز به جز جمعه و شنبه به مسجد الاقصی حمله کنند.

بر اساس گزارش‌ها، افزایش مستمر حمله شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی چندین سال پیش تعداد آنها سالانه از ۵۰۰۰ نفر فراتر نمی رفت، در حالی که امسال به بیش از ۶۰ هزار نفر رسیده است.

گفتنی است، ده‌ها پلیس رژیم صهیونیستی روز گذشته در ورودی و مسیرهای منتهی به مسجد الاقصی مستقر شدند و مانع از ورود  نمازگزاران به مسجدالاقصی شدند. ۷۴۴ شهرک نشین روز گذشته وارد مسجدالاقصی شدند و آیین تلمودی انجام دادند.

حمله به آرامگاه یوسف نبی

از سویی دیگر، شب گذشته، شهرک نشینان به آرامگاه حضرت یوسف(ع) در شرق شهر نابلس در شمال کرانه باختری حمله کردند و مراسم تلمودی را اجرا کردند.

منابع محلی گفتند: ده‌ها نفر از شهرک نشینان تحت حفاظت نیروهای صهیونیستی به آرامگاه حضرت یوسف حمله کردند که منجر به درگیری‌هایی شد، اما تلفات جانی گزارش نشد.

ارتش رژیم صهیونیستی در این خصوص اعلام کرد: در طول شب یک اتوبوس حامل ده‌ها شهروند اسرائیلی بدون هماهنگی قبلی وارد مجموعه آرامگاه حضرت یوسف در شهر نابلس در منطقه لیوا در شمال کرانه باختری شد.

کد خبر 1786945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha