واکنش نمایندگان به شهادت نخستین شهیده ایرانیِ مقاومت

جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه تأمین اجتماعی اعاده شده از شورای نگهبان در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه تأمین اجتماعی اعاده شده از شورای نگهبان در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

نمایندگان پس از بررسی این گزارش، طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه تامین اجتماعی را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

در ادامه این جلسه، رئیس مجلس ضمن آنکه درگذشت والده نماینده کرج، پردیس و اشتهارد را تسلیت گفت، در پاسخ به تذکر حمید رسایی درباره مبهم بودن ماهیت طرح اصلاح موادی از قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان گفت: قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان مجلس مصوب سال ۱۳۹۱ ربطی به قانون آئین نامه داخلی مجلس ندارد و خودش یک قانون است.

حجت الاسلام حمید رسایی نیز در تذکری گفت: قانون شفافیت قوای سه گانه را تصویب کرده‌ایم و مطابق ماده ۲ این قانون حداکثر ۴ ماه بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون باید این اطلاعات به صورت عمومی توسط دستگاه اعلام شود؛ اطلاعاتی نظیر اطلاعات مدیران، کارکنان، تسهیلات دریافتی آنها، همچنین اطلاعات در مورد اموال دارایی و بودجه و املاک و ساختمان‌های آنها باید اعلام شود. من شنیدم که یک وزارتخانه الان ۸۰۰۰ ساختمان در تهران دارد؛ اگر این اموال اعلام شود تکلیف آن مشخص خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: قانون شفافیت در تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۳ ابلاغ شده است و چهار ماه بعد از آن ۹ مهر ۱۴۰۳ می‌شود؛ یک ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن قانون گذشته است و حتی مجلس نیز به آن عمل نکرده است چراکه طبق این قانون باید آرا مشخص شود و قوه قضاییه و مراجع قضایی باید آرای خود را اعلام کنند و همچنین مراجع شبه قضایی باید با حفظ مواضع امنیتی و شرعی اعلام کنند اما هیچ‌کدام انجام نمی‌شود؛ الان یک ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون گذشته است و مجلس باید در درجه اول و سایر دستگاه‌ها باید به قانون شفافیت قوای سه گانه عمل کنند اما متاسفانه اینگونه نیست. ما باید ابتدا خودمان در مجلس به این قانون عمل کنیم و سپس از سایر دستگاه‌ها بخواهیم آن را اجرا کنند چرا که این قانون سبب سلامت نظام و امیدواری و افزایش مشارکت مردم می‌شود.

یادآور می شود، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به تذکر رسایی با تاکید بر اینکه موضوع شفافیت در مجلس بجز بحث مربوط به اشخاص و اقشار که قانون آن را تعیین کرده است، در حال اجرا است، گفت: همین الان جنابعالی می‌توانید در اینترنت وارد سایت شوید و ببینید که این قانون اجرایی می‌شود یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان مجلس مصوب سال ۱۳۹۱ ربطی به قانون آئین نامه داخل مجلس ندارد و خودش یک قانون است؛ بر همین اساس نیز چون ربطی به آئین نامه داخلی مجلس ندارد، دولت می‌تواند درباره آن اظهار نظر کند.

واکنش نمایندگان به شهادت بانوی لبنانی

دربخش دیگر جلسه امروز، علیرضا عباسی در تذکری شهادت معصومه کرباسی و همسرش در لبنان را نشانه دیگری از خباثت و جنایت رژیم صهیونیستی برشمرد و گفت: حداقل انتظار از مدعیان حقوق زن این است که سکوت خود را شکسته و این جنایات را محکوم کنند.

در تذکری دیگر در همین ارتباط، سید مرتضی محمودی گفت: شهادت بانوی نخبه ایرانی در لبنان صدایی را از طرفداران زن، زندگی، آزادی بلند نکرد. انتظار داشتیم حداقل کسانی که در بلندگوها همصدا با دشمنان فریاد حمایت از زنان را سر می‌دادند، درباره این اتفاق سخنی می‌گفتند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی درباره تبدیل وضعیت شرکتی‌ها تاکید کرد: قانون تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی روی زمین است. از آقای عارف خواهش می‌کنم برای تبدیل وضعیت شرکتی‌ها فکری کنند.

محمودی با اشاره به نوسانات قیمت خاطرنشان کرد: گرانی‌ها، پلکانی رشد می‌کند و وضعیت قیمت‌ها اسفناک شده است. چرا قیمت دلار صدایی از کسی بلند نمی‌کند؟

محمدرضا احمدی نیز در تذکری، شهادت بانوی ایرانی را در لبنان تسلیت گفت و افزود: این از خباثت‌های رژیم صهیونیستی است که با رزمندگان قدرت جنگیدن ندارد و به زنان و کودکان، چادر آوارگان و بیمارستان‌ها حمله می‌کند.

گزارش در حال تکمیل...

کد خبر 1786984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha