حاشیه نگاری از دیدار با رهبری/ شیراز؛ نقطه تمدن‌ساز

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با مسئولان کنگره بزرگداشت شهدای استان فارس، با تأکید بر اهمیت تلفیق دین، حماسه و هنر، شیراز را یکی از نقاط ممتاز این تلفیق خواندند و از ایستادگی جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی یاد کردند.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ حجت الاسلام محمد استوارمیمندی| دیدار دست‌اندرکاران دومین کنگره بزرگداشت سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس با حضرت آقا بود و این بار قرار بود محدودتر از کنگره قبل باشد.

حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح وارد اتاق تو در تویی شدیم که دیدارهای خصوصی‌تر در آنجا برگزار می‌شود.

به محض ورود، چند نفر از مدیران جوان استان را دیدم. آن‌ها به محض دیدن من بلند شدند، احوالپرسی کردیم و مشغول صحبت درباره وضعیت استان و کشور شدیم.

نزدیک اذان ظهر بود و همه منتظر ورود حضرت آقا. دقایقی پس از اذان، ایشان تشریف آوردند و نماز را به امامت ایشان اقتدا کردیم.

پدر و مادر و هر پنج فرزند شهیده معصومه کرباسی (اولین بانوی ایرانی شهیده راه قدس که اخیراً به همراه همسرش در بیروت به شهادت رسید) نیز حضور داشتند. پس از پایان مراسم، به پدر شهیده کرباسی تسلیت گفتم. او به من گفت: "حاج آقا امیدواریم خدا این شهادت را از ما قبول کند."

سخنرانی حضرت آقا که آغاز شد، آرامش عجیبی فضا را فراگرفت و نعمت وجود ایشان بیش از پیش احساس شد.

ایشان ابتدا از اهمیت تلفیق دین، حماسه و هنر در مسیر حرکت تمدنی کشور سخن گفتند و اضافه کردند: «شاید شیراز بهترین نقطه برای تلفیق این سه عنصر باشد.»

ایشان چند مورد از اولین‌های استان فارس در تلفیق دین، حماسه و هنر را برشمردند:
۱. اولین جنگ با استعمار را امام‌قلی‌خان، حاکم وقت فارس، انجام داد و پرتغالی‌ها را از جنوب ایران بیرون کرد.
۲. اولین جنگ مردم در مقابل استعمار را میرزای شیرازی با تحریم تنباکو آغاز کرد.
۳. قوی‌ترین مقاومت عراقی‌ها را میرزا محمدتقی شیرازی رهبری کرد.
۴. اولین سکه حکومت اسلامی را مرحوم سید عبدالحسین لاری ضرب کرد.

در ادامه نیز ایشان به شکست فرهنگی تمدن غرب در حوادث اخیر، علاوه بر شکست‌های امنیتی و نظامی، اشاره کرده و فرمودند: «پشت رژیم صهیونیستی را یک جبهه شرارت پر کرده و جبهه مقاومت در مقابل آن قرار گرفته است. پیروزی نهایی با جبهه مقاومت خواهد بود.»

وقتی حضرت آقا از سید حسن نصرالله به عنوان یکی از سران مقاومت یاد کردند که دشمن با شهادت او قصد داشت ضربه‌ای به مقاومت بزند، غمی آمیخته با صلابت در لحن ایشان بود و برخی از حاضران بی‌اختیار اشک ریختند.

نعمت بی‌بدیل ولایت حضرت آقا، کیمیایی است که برای پیشینیان ما دست‌نیافتنی و باور نکردنی بود و برای امروز ما سرمایه‌ای بزرگ است که ظرفیت اهل ایمان را شکوفاتر می‌کند.

کد خبر 1787057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha