حمله تروریستی به شرکت صنایع هوا و فضای ترکیه/ محکومیت بین المللی

یک حمله تروریستی امروز در ورودی شرکت صنایع هوا و فضای ترکیه در محله قهرمان قازان شهر آنکارا به وقوع پیوست که در نتیجه آن سه نفر کشته و ۱۴ نفر زخمی شدند، سازمان ها بین المللی و برخی کشورهای جهان این حمله تروریستی را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: امروز یک حمله تروریستی در ورودی شرکت صنایع هوا و فضای ترکیه(توساس) در محله قهرمان قازان شهر آنکارا به وقوع پیوست که در نتیجه آن سه نفر کشته و ۱۴ نفر زخمی شدند.

 وزیر کشور ترکیه گفت دو عامل حمله تروریستی به شرکت صنایع هوا و فضا در شهر قهرمان‌قازان استان آنکارا از کشته شدند. 

مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست ترکیه نیز از رسانه‌ها و شهروندان خواست که در این باره تنها به اخبار منتشر شده از منابع رسمی استناد کرده و از توجه به شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

محکومیت بین المللی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این حمله تروریستی به شرکت صنایع و هوا و فضای ترکیه در آنکار را محکوم کرد و به رجب طیب اروغان و ملت ترکیه و خانواده های قربانیان تسلیت گفت.

مارک روته، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، حمله تروریستی به شرکت صنایع هوا و فضای ترکیه در آنکارا را به شدت محکوم کرد.

دبیرکل ناتو  در صفحه خود در پلتفرم های اجتماعی با محموم کردن تمام انواع تروریسم، نوشت: در کنار ترکیه متحد خود در ناتو ایستاده ایم و از نزدیک پیگیر تحولات هستیم.

روته همچنین در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، بر حمایت ناتو از ترکیه تاکید کرده است.

وزارت امور خارجه آذربایجان نیز  در پیامی، حمله تروریستی به شرکت هوا و فضای ترکیه (توساس) در شهر آنکارا را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه آذربایجان اعلام کرد:  این وزارتخانه حمله تروریستی به شرکت هوا و فضای کشور برادر ترکیه را به شدت محکوم کرد. برای شهدا طلب رحمت و برای  زخمی ها آرزوی سلامتی کرد.

این وازتخانه تاکید کرد: آذربایجان همواره در کنار برادر خود ترکیه خواهد بود.

آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی به شرکت صنایع هوا و فضای ترکیه (TUSAŞ) در آنکارا را محکوم کرد.

فرهان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه ای تاکید کرد: آنتونی گوترش، پیگیر تحولات مربوط به حمله تروریستی عصر امروز در آنکارا است.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در این اطلاعیه تاکید کرد: دبیرکل سازمان ملل حمله صورت گرفته علیه غیرنظامیان را محکوم کرده و با خانواده قربانیان حمله ابراز همدردی می‌کند.

 امارات متحده عربی نیز در بیانیه ای تروریستی به شرکت هوا و فضای ترکیه محکوم کرد و با دولت و ملت ترکیه ابراز همدردی کرد.

 سفارت عربستان در ترکیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: عربستان حمله تروریستی به شرکت هوا و فضای ترکیه را که در نتیجه آن شماری کشته و زخمی شدند، محکوم کرد.

این سفارتخانه دوباره بر موضع قاطع عربستان در رد انواع تروریسم و خشونت و افراط گرایی تاکید کرد.

این سفارتخانه همدردی خود با خانواده قربانیان، دولت و ملت ترکیه را اعلام کرد و برای زخمی ها شفا آرزو کرد.

کد خبر 1787059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha