تریبون‌های زنانه جهاد تبیین در حمایت از مقاومت فعال شود

حجت‌الاسلام ترابیان گفت: بانوان فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران باید با راه‌اندازی نشست‌های تبیینی زنانه در مساجد و روضه‌های خانگی و اهمیت کمک به حزب الله لبنان، زمینه‌ساز جلب حمایت مردم ایران از جبهه مقاومت در لبنان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام محمدترابیان-مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در نشست با مدیران کانون های تخصصی خواهران مساجد دیارعلویان خط شکن به شکل گیری قرارگاه نصر مقاومت در ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور اشاره و اظهار کرد: این قرارگاه با هدف حمایت از مردم بی دفاع لبنان درحال فعالیت است.

وی با بیان اینکه اسرائیل تلاش دارد لبنان از جریان شیعه و حزب الله خالی شود، افزود: صهیونیست ها با ترور رهبران حزب الله و حماس درصدد حذف تفکر حمایت از فلسطین و غزه است اما باید بداند راه مقاومت با قوت ادامه دارد.

حجت الاسلام ترابیان به اهمیت جمع آوری کمک های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم لبنان توسط مساجد استان اشاره کرد و گفت: با توجه به برودت دمای هوا در لبنان باید البسه گرم، پتو و وسایل گرمایشی برای جنگ زدگان لبنانی تامین شود.

وی به بمباران های پی در پی صهیونیست ها در لبنان و تخریب منازل مسکونی، مدارس و بیمارستان ها اشاره کرد و افزود: کمک های مردمی به جبهه مقاومت می تواند زمینه ساز ایجاد زیرساخت هایی نظیر پناهگاه و فضای آموزشی برای جنگ زدگان باشد.

حجت الاسلام ترابیان کانون های مساجد ذیل قرارگاه نصر مقاومت کمک های مردمی جمع آوری شده را جهت ایجاد زیرساخت های اقامتی مصروف خواهد داشت، اضافه کرد: کمبود چادربانوان و البسه برای شیعیان لبنان یکی دیگر از چالش هاست که باید به همت بچه های مساجد تامین شود.

وی بیان کرد: نوع لباس و پوشش شیعیان لبنان با ایرانی ها متفاوت است از این رو تلاش داریم کمک های مردمی صرف خرید مواد اولیه شود تا در لبنان متناسب با سلیقه لبنانی ها البسه تامین شود.

حجت الاسلام ترابیان از اجرای طرح «مسجد، خیمه مقاومت» در راستای پویش مردمی «نصر مقاومت» خبر داد و گفت: همانگونه مازندرانی ها به درستی در عرصه های مختلف با محوریت مسجد برای پشتیبانی از نیازمندان و آسیب دیدگان ورود کردند که دربحث حمایت از جبهه مقاومت نیز پیگیر برپایی خیمه مقاومت در مساجد استان هستیم.


وی، برگزاری کرسی تلاوت مجلسی قرآن به نیت پیروزی رزمندگان مقاومت، قرائت دسته جمعی سوره نصر، قبل از تلاوت نور روزانه، برگزای دعای توسل به نیت پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت و جمع آوری کمک های نقدی در جهت حمایت از رزمندگان و آوارگان را برنامه های طرح «مسجد، خیمه مقاومت» اعلام کرد.


حجت الاسلام ترابیان برلزوم افزایش آگاهی مردم نسبت به تهدیدات اسرائیل و چگونگی مواجه با احتمال وقوع جنگ تاکید کرد و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با راه اندازی نشست های تبیینی زنانه در مساجد و روضه های خانگی و اهمیت کمک به حزب الله لبنان، زمینه ساز جلب حمایت مردم ایران از جبهه مقاومت در لبنان باشند.


وی به نقش اثرگذار بانوان برای تهیج افکار عمومی جهت حمایت از مردم لبنان و جریان مقاومت اشاره کرد و گفت: تاریخ معاصر گواه این مدعاست که بانوان ایرانی علاوه بر حمایت و پشتیبانی از جبهه های نبرد علیه رژیم بعث عراق با تهیج فرزندان و همسران خود زمینه ساز اعزام آنها به جبهه بوده اند که این ایثارو فداکاری بانوان شایسته تقدیر و الگوبرداری است.


حجت الاسلام ترابیان بیان کرد: بعد از شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، مقام معظم رهبری در پیامی به همه مسلمانان جهان اعلام کردند، با هرچه دارند به کمک ملت لبنان بشتابند. در این راستا آحاد مردم به فرمان رهبری لبیک گفتند و پای‌کار آمدند و جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی را آغاز کردند که همچنان نیز ادامه دارد.  


وی افزود: حتی بانوان استان با حضور در مساجد و روضه های خانگی با اهدای طلا و جواهرات خود تصمیم به یاری دین خدا گرفته و لبیک به رهبری گفتند که امید می رود این نیات خیر ختم به تحقق آزادی قدس شریف شود.

کد خبر 1787101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha