توسعه صنایع تبدیلی در مازندران ضرورت رونق باغداری پایدار

آیت الله محمدی لائینی از مرکبات به عنوان طلای زرد مازندران یاد کرد و گفت: باید زمینه عرضه این محصول باغی در بازار با قیمت مناسب با حذب دلالان فراهم شود همچنین باید صنایع تبدیلی برای تولید آب میوه و جلوگیری از هدر رفت این محصول ارزشمند در باغ های در استان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در خطبه های نماز جمعه این هفته مصلای امام خمینی (ره) ساری، با اشاره به اهمیت و جایگاه تقوا و اتصال به امام زمان(عج) اظهار کرد: بازهم خودم و شما نمازگزاران را به تقوا الهی و اتصال به انسان های مخلص دعوت و سفارش می کنم.

توسعه صنایع تبدیلی در مازندران ضرورت رونق باغداری پایدار

وی با اشاره به اهمیت صرفه جویی در دین اسلام خطاب به نمازگزاران گفت: با توجه به برودت دمای هوا باید در مصرف گاز صرفه جویی نمایید تا تمامی مردم در نقاط مختلف استان بتوانند از این نعمت گرمایشی برخوردار شوند.

آیت الله محمدی لائینی از مرکبات به عنوان طلای زرد مازندران یاد کرد و افزود: باید زمینه عرضه این محصول باغی در بازار با قیمت مناسب با حذب دلالان فراهم شود همچنین باید صنایع تبدیلی برای تولید آب میوه در استان ایجاد شود.

توسعه صنایع تبدیلی در مازندران ضرورت رونق باغداری پایدار

وی به راه اندازی پویش «ایران همدل» از طرف سایت مقام معظم رهبری برای حمایت از مردم غزه و لبنان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به سردی هوا می طلبد هموطنان شریف کمک های نقدی و غیر نقدی با هدف تامین البسه، غذا و سرپناه برای مردم آواره جبهه مقاومت به دست اندرکاران این پویش اعطا نمایند.

خطیب جمعه ساری ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای جبهه مقاومت از جمله سیدحسن نصرالله، اسماعیل هنیه، یحیی سنوار، سیدهاشم صفی الدین و...، بیان کرد: استحکام حزب الله به گونه ای است که با ترور فرماندهان این حزب راه مقاومت مختومه نخواهد شد.

توسعه صنایع تبدیلی در مازندران ضرورت رونق باغداری پایدار

وی با اشاره به سالگرد خروش امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی علیه مصوبه ننگین کاپیتولاسیون، گفت: امام راحل برعلیه این مصوبه مجلس به علمای بلاد نامه نوشتند تا مردم از این مصوبه ننگین که برخلاف عزت ایران اسلامی است آگاه نمایید همچنین امام(ره) اعلامیه و بیانیه دادند و سخنرانی نمودند تا جلوی تحقق این مصوبه شوم را بگیرد.

آیت الله محمدی لائینی به سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی اشاره کرد و افزود: باید معضلات فرهنگی حوزه نوجوانان شناسایی و مرتفع شود.

وی با بیان اینکه توسعه در حوزه موشکی باید با توسعه در جبهه فرهنگی توأمان مورد توجه باشد، خاطرنشان شد: باید با توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی فعالان فرهنگی در جبهه جهاد تبیین حضور مقتدرانه داشته باشند تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه روز مازندران در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۱ تصویب شد، گفت: نامگذاری روز ۱۴ آبان به نام روز مازندران بر اساس یک اتفاق به یاد ماندنی محقق شده که شایسته است این تاریخ پر از شکوه و افتخار که مردمان صالحان در روز خجسته عید سعید فطر ۲۵۰ هجری قمری در مسجد جامع کجور نماز عید را به امامت حسن بن زید علوی برگزار کردند و با برپایی این نماز سنگ بنای حکومت شیعی را بنیان نهادند، برای هموطنان شریف ایران اسلامی معرفی شود.

کد خبر 1787198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha