حزب الله: این حملات مانع اصحاب رسانه برای انعکاس جنایات اسرائیل نخواهد شد

روابط رسانه ای حزب الله هدف قرار دادن عمدی اقامتگاه خبرنگاران در حاصبیه در جنوب لبنان توسط اسرائیل راکه منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از آنها شد، محکوم می کند؛ احزاب سیاسی و بخش‌های رسانه‌ای لبنان نیز این حمله را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، روابط رسانه ای حزب الله امروز جمعه با انتشار بیانیه‌ای حمله عمدی رژیم صهیونیستی به محل اقامت خبرنگاران در حاصبیه در جنوب لبنان را محکوم کرد که در نتیجه آن سه خبرنگار شهید و شماری زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است: جنایت جدید بر کارنامه هولناک و تروریستی دشمن اسرائیلی در هدف قرار دادن خبرنگاران و رسانه ها در غزه و لبنان اضافه شد.

حزب الله دراین بیانیه از رسانه ها و مجامع و نهادهای صنفی خواست این جنایت را محکوم کنند و این اقدام دشمن را در مجامع بین المللی جرم انگاری کنند.

حزب الله اعلام کرد: مطمئن هستیم که این جنایت مانع شبکه‌های آزاد برای پوشش دادن حملات و تجاوزات اسرائیل و قهرمانی های مقاومت نخواهد شد.

حزب الله با تسلیت به شبکه های المنار و المیادین و خانواده شهدا، افزود: از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل خواستاریم.

در همین حال، احزاب سیاسی و بخش‌های رسانه‌ای لبنان این حمله را در بیانیه‌های جداگانه محکوم کردند.

جریان ملی آزاد نیز در بیانیه ای هدف قراردادن دفتر روابط رسانه ای در حزب الله و کادر امدادرسانی و تیم دفاع مدنی را محکوم کرد و این اقدام را نقض قوانین بین المللی حقوق بشر توسط اسرائیل دانست.

این جریان از جامعه بین المللی و هیئت‌های حقوق بشری سازمان ملل و آزادی بیان خواست تا موضع قاطعی در قبال حملات اسرائیل اتخاذ کنند.

ابراهیم عوض، رئیس شورای ملی رسانه سمعی و بصری لبنان در بیانیه ای، هدف قراردادن دفاتر رسانه ای حزب الله را محکوم و اعلام کرد: اسرائیل در مسیر جنایات خود و برای سرپوش گذاشتن بر وحشیگری اش در هدف قراردادن غیرنظامیان و بی‌گناهان همواره رسانه‌ها و اصحاب رسانه ای هدف قرار می دهد.

وی افزود: جدیدترین جنایت این رژیم تخریب ساختمان مسکونی است که دفارت روابط رسانه ای حزب الله در محله معوض است

عوض گفت: شواری ملی رسانه های سمعی و بصری این حملات اسرائیل را که اگر سکوت جامعه بین المللی و سازمان‌های حقوق بشری و ناتوانی شان در پایان دادن به این جسارت عمدی اسرائیل وجود نداشت، ادامه پیدا نمی کرد، محکوم کرد.

تحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی نیز در بیانیه ای هدف قراردادن دفتر روابط رسانه ای در حزب الله را تلاشی برای ساکت کردن صدای ملت لبنان و پنهان کردن تصویر واقعی جنایات وحشیانه و غیرانسانی رژیم صهیونیستی دانست.

این اتحادیه به شدت هدف قراردادن سیستماتیک اصحاب رسانه توسط اسرائیل را محکوم و اعلام کرد: با همه توان در کنار نهادها و موسسات مورد هدف قرار می‌گیرد تا ماموریت رسانه‌ای خود را ادامه دهند.

کد خبر 1787211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha