نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه های وزیر پیشنهادی صمت صرفا یک ایده خام است،گفت: بالاترین کمک به آقای رئیسی این است که ذره ای از وظایف و اختیارات خود کوتاهی نکنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، احسان ارکانی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (2شهریور)مجلس شورای اسلامی در مخالفت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون می گفتیم مشکل از دولت دوازدهم بوده که مرد میدان عمل نیستند، برنامه ندارند، اهل بده و بستان بوده و پرادعا و کم مایه هستند؛ اکنون ورق برگشته و باید دید در دولت سیزدهم چگونه عمل می کنیم و اگر حجت شرعی و وجدان برای رأی اعتماد ندارید نباید به صرف رفاقت به وزرای پیشنهادی رأی دهید.

 

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در فشار اقتصادی و شیوع کرونا باید به مردم نشان دهیم انقلابی هستیم و مجلس در رأس امور است، مجلس، انقلابی و زنده است و مقتدرانه بر مواضع ملت ایستاده لذا بالاترین کمک به آقای رئیسی این است که ذره ای از وظایف و اختیارات خود کوتاهی نکنیم.

 

وی با اشاره به وظایف وزارت صنعت گفت:  وزارت  صنعت موضوعاتی از قبیل تنظیم بازار، تامین شیر، گوشت و کالاهای اساسی و همچنین موضوعاتی مثل خودرو، فولاد، صادرات و واردات و حتی اشتغال را پوشش می دهد.

 

ارکانی بیان کرد: در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت ها به ویژه در حوزه خودرو و لوازم خانگی بوده ایم این در حالی است که نمره برنامه های فاطمی امین، 55.5 از 100 بوده است و برخی سرفصل های برنامه ها دارای ابهام است. همچنین برنامه هایی که درباره طرح ویژه تولید و عرضه خودرو و ایجاد کانال مالی و بانکی ارائه شد، پشتوانه قابل اجرا نداشته و صرفا یک ایده خام است.

 

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس  در ادامه خطاب به  وزیر پیشنهادی صمت  گفت: برنامه شما برای تامین نهاده های دامی چیست و چه برنامه ای برای احیای واحدهای تعطیل شده ناشی از بدهی ها و کرونا دارید؟ همچنین برای ادامه پروژه انتقال آب خلیج فارس برای صنایع استان ها برنامه ای ارائه نکرده اید.

 

ارکانی ادامه داد: فارغ از فشارهای سیاسی و هم خطی های جناحی اگر به رأی خود بالیدیم، به فاطمی امین رأی دهید و قرار نیست تکلیف شرعی مجلس فدای رفاقت و مصلحت های آینده نگرانه شود؛ ببینید اگر روحانی هم این گزینه ها را پیشنهاد می داد به آن ها رأی اعتماد می دادید؟اگر می گوییم مجلس انقلابی هستیم باید ببینیم کجای انقلاب گفته شده به فلانی رأی مثبت دهید که از ما چیزی به دل نگیرد، توجه داشته باشید که نباید وکیل الدوله شویم که قبلی ها را نیز مشمول این صفت دانسته ایم.

 

وی خاطر نشان کرد: کجای انقلابی گری به ما مجوز می دهد تا در شرایط پیچیده کرونا، معیشت مردم را به دست افرادی بسپاریم که حتی آن ها را برای استانداری استان خود قبول نداریم از این رو، روز رأی اعتماد روز آزمون ملت درباره مجلس است و علیرغم اینکه افراد باسابقه و قوی برای برخی موارد معرفی شده اند باید با دقت و وسواس تصمیم گیری کنیم.

 

ارکانی خاطرنشان کرد: ما فقط پای یک چیز هستیم و آن سربازی نظام، رهبر معظم انقلاب و نوکری بیشتر برای مردم عزیز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha