اعضای بدن مرحوم حسین مدرسی، جوان متولد روستای طزره دامغان و ساکن شهرستان شاهرود به سه بیمارا نیازمند اهدا شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ اهدای عضو از ثمربخش ترین شیوه در رویارویی با مرگ مغزی بوده و ازسخاوتمندانه ترین کارهای دنیا اهدای عضو پس از مرگ مغزی است.

تمامی ادیان بر این باورند که عمل اهداﺀ عضو یک حرکت خداپسندانه و عشق به همنوع محسوب می‌شود و دین مبین اسلام اهمیت فوق العاده‌ای برای نجات جان انسان‌ها قائل است، چنانچه در قرآن کریم سوره مبارکه مائده آیه ٣٢ به تصریح اشاره شده که هرگاه کسی سبب بقای نفسی شود مانند آنست که موجب نجات جان تمام انسان‌ها شده است.

هر فرد دچار مرگ مغزی پس از تایید سلامت اعضای بدن می تواند، اهدا کننده هشت عضو اصلی شامل دولوب ریه، دولوب کلیه، قلب، کبد، پانکراس و روده و نسوج شامل پوست، قرنیه، تاندون، غضروف و دریچه قلب باشد.

اعلام وجود شرایط اهدای عضو پس از تشخیص و تایید مرگ مغزی و بررسی سلامت اعضای بدن آغاز می شود و درصورتی که فرد دارای حداقل یک عضو قابل اهدا باشد، روند مراقبت و اخذ رضایت از خانواده فرد آغاز می‌شود.

اعضای بدن مرحوم حسین مدرسی، که دچار خون‌ریزی و مرگ مغزی شده بود با موافقت خانواده آن مرحوم، به بیماران نیازمند کشورمان اهدا شد.

مرحوم حسین مدرسی ۳۰ ساله اهل روستای طزره دامغان از ورزشکاران و شناگران مطرح در شرق استان سمنان و فعال در رشته غریق نجات بود.

پیکر مرحوم حسین مدرسی بعد از تائید مرگ مغزی پزشکان برای اهدای اعضا به تهران اعزام و در بازگشت از پایتخت در روستای طزره با حضور مردم متدین و قدرشناس این روستا، تشییع و به خاک سپاری شد.

طبق اعلام مجموعه بهداشت و درمان استان سمنان، اعضای بدن مرحوم مدرسی به سه بیمار حیات دوباره بخشیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha