پنجمین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع مقدس ۲۷ تا ۳۰ شهریور ماه در محل دانشگاه دافوس ارتش برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سرهنگ محمدتقی پرتویی، رییس کمیته تخصصی پنجمین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع مقدس در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هر ساله در این ایام میزبان نمایشگاه صلح و دفاع مقدس هستیم. امسال نیز این نمایشگاه از ۲۷ تا ۳۰ شهریور ماه میزبان ناشران و فعالان حوزه صلح و دفاع و کتاب است که در محل دانشگاه دافوس ارتش برگزار می شود.

سرهنگ پرتویی ادامه داد: امسال پنجمین دوره نمایشگاه برگزار می شود و از ناشران داخلی و دانشگاه ها و ناشران انتشارات خارجی و همین طور دفاتر وابستگان نظامی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی در مورد اهداف برگزاری نمایشگاه نیز اظهار داشت: توسعه دیپلماسی دفاعی، علمی و پژوهشی در حوزه صلح و دفاع با سایر کشورها، معرفی قابلیت های دفاعی جمهوری اسلامی و فعالیت های صلح طلبانه نظام اسلامی به کشورهای دیگر از جمله اهداف این نمایشگاه است.

وی اظهار داشت: افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مسئولان لشکری و کشوری و فرماندهان عالی رتبه نظامی و نمایندگان سازمان ملل و میهمانان از اقصی نقاط کشور است و در این نمایشگاه میزبان برخی کشورهای خارجی نیز هستیم که فعالیت های خود را در حوزه صلح معرفی می کنند.

وی تصریح کرد: در طی روزهای برگزاری این نمایشگاه کارگاه های متعددی برای دانشجویان و علاقه مندان در راستای فعالیت های صلح جویانه جمهوری اسلامی در قالب یگان های حافظ صلح در کشورهای مختلف و همچنین فعالیت های جمهوری اسلامی در بحران هایی همچون سیل و زلزله برگزار می شود.

سرهنگ پرتویی تصریح کرد: این نمایشگاه در سی امین شهریور آغاز هفته دفاع مقدس به پایان می رسد و به این بهانه آغاز هفته دفاع مقدس را جشن می گیریم. نمایشگاه کتاب صلح و دفاع مقدس برای بازدید تمام عموم مردم آزاد است. این نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر دایر می باشد.

وی گفت: در این نمایشگاه شخصیت هایی از ارتش و نیروهای مسلح در مراسم افتتاحیه حضور دارند و همچنین سازمان هایی از ان جی اوهای صلح در سطح کشورهای مختلف در این نمایشگاه شرکت کردند. حضور ناشران خارجی در قالب توزیع کنندگان خارجی است. همچنین خانه کتاب، جهاد دانشگاهی و برخی مراکز پژوهشی از جمله پژوهشکده امام خمینی (ره) نیز در این نمایشگاه مشارکت دارند. رونمایی از معرفی چهره های صلح طلب در کشور و رونمایی از کتب صلح و دفاع مقدس بخشی از برنامه های این نمایشگاه است. این نمایشگاه با مشارکت ۳۰ ناشر از ناشران خارجی و وابستگان نظامی برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha