حجت الاسلام حمید بامری ضعف باورهای دینی و اعتقادی را از جمله عوامل تزلزل ارزش ها در نهاد خانواده برشمرد و گفت: یکی دیگر از این عوامل، آزادی‌ طلبی‌های بی‌قید و بند است که غرب به دنبال ترویج آن می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۳۱ شهریور ماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، ضعف باورهای دینی و اعتقادی را از جمله عوامل تزلزل ارزش ها در نهاد خانواده برشمرد و گفت: یکی دیگر از این عوامل، آزادی‌ طلبی‌های بی‌قید و بند است که غرب به دنبال ترویج آن می باشد.

امام جمعه عنبرآباد جابجایی ارزش ها را از سایر عوامل افول ارزش ها در نهاد خانواده دانست و افزود: غرب می‌داند که ستون خیمه خانواده در اسلام، زن است تا زمانی که برای زن نقش مادری و همسری ارزشمند باشد و زن مورد توجه و تکریم خانواده قرار بگیرد، خانواده استحکام دارد و محیط خانواده محیطی برای سعادتمندی افراد و زمینه ای برای پیشرفت جامعه خواهد بود.

وی تصریح کرد: غرب برای تحقق اهداف خودش گام اول را از این نقطه آغاز کرد که زن را از محیط خانه دور کرد و در همین راستا شعار دفاع از حقوق زنان را سر داد.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: با تاثیر پذیری از این دیدگاه در خانواده معاصر، فعالیت‌های خارج از منزل مثل تحصیل، اشتغال و تجرد گزینی برای زنان ارزشمند می‌شود و در نتیجه نقش همسری و مادری از ارزشمندی و اولویت خارج و کمرنگ می‌شود.

خطیب جمعه عنبرآباد اظهار کرد: دشمنی فمنیست‌ها با خانواده تا آنجایی است که برخی از آنها ارزش مادری را به عنوان یکی از مجازات‌ها معرفی می‌کنند، تاکید بر استقلال زن از شوهر و تثبیت جایگاه اجتماعی زنان، بدون توجه به نقش آنها در خانواده، افزایش تجرد گرایی، افزایش سن ازدواج، افزایش آمار طلاق و کاهش فرزندآوری در خانواده‌های معاصر، بهره‌برداری ابزاری از زنان و نگاه کالایی به مقام زن، حاکی از ترویج چنین نگرشی است.

وی عنوان کرد: در خانواده معاصر به دلیل ضعف باورهای دینی، نگاه ارزشمندانه و مبتنی بر کرامت، زن جای خودش را به نگاه ابزاری و لذت جویانه داده است.

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های اسلام، محیط خانواده باید سرشار از احساس آرامش، مودت و رحمت باشد و این در حالی است که اکنون خانواده‌های معاصر به دلیل نفوذ سبک زندگی غربی و به دنبال آن ضعف باورهای دینی و گرایش به آزادی خواهی و جابجایی ارزش ها، دچار افول ارزش های اخلاقی و خانوادگی شده اند.

امام جمعه عنبرآباد اضافه کرد: در این مسیر رسانه‌هایی که در خدمت استعمار هستند برای تبلیغ اندیشه‌های خود به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای تضعیف اسلام و تغییر سبک زندگی برنامه دارند و چه بسا خانواده‌ هایی که در معرض این رسانه‌ها قرار می‌گیرند به طور ناخودآگاه دچار تحول ارزش‌ها شوند.

وی یکی دیگر از عوامل افول ارزش‌ها در خانواده معاصر را تزلزل جایگاه و ارزش وجودی زنان دانست و گفت: زنان خواسته یا ناخواسته تحت تاثیر اندیشه‌های فمنیستی در حال مبارزه با ارزش‌های خانوادگی خود از جمله نقش مادری و همسری هستند.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: از این رو خانواده‌ها گرفتار معضلات بسیاری از جمله فقدان معنویت، افسردگی، افزایش آمار طلاق و آسیب‌های جدی دیگر شدند و در چنین خانواده‌ هایی مردان از احترام و قدرت عمل برخوردار نیستند و جایگاه ضعیف آنها را نسبت به وظایفشان دلسرد می‌کند.

خطیب جمعه عنبرآباد تاکید کرد: خانواده معاصر باید برای نگهداری از ارزش‌های دینی، اخلاقی و خانوادگی اول به تقویت باورهای دینی اعضای خانواده بپردازد و بعد از آن معیار وجود آزادی را براساس آموزه‌های دینی تعیین کند و برای هر کدام از اعضای خانواده نقش خاصی در قبال دیگران تعریف کند.


وی ضمن تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان (عج)، خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه ما در عصر غیبت، انتظار امام است و مسئله انتظار چند وظیفه را بر عهده ما به عنوان منتظران امام منتظر می‌گذارد.

حجت الاسلام بامری افزود: وظیفه اول شناخت امام است، دوم شناخت و معرفت به اهداف امام و آثار ولایت امام است و از وظایف دیگر دلبستگی و دلدادگی به اهداف و تحقق آثار امام می باشد.

امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: وظیفه دیگر ما امیدوار بودن به این است که این آثار مثل عدل، حیات طیبه، نور، رفاه، امنیت، علم، کمال، عقل و همه آثار در عالم محقق شود.

وی ابراز کرد: همه ما موظفیم خودمان را وقف اهداف امام کنیم و وظیفه دیگر ما به عنوان منتظر این است که باید اهل حلم و صبر باشیم، یک منتظر هر جای تاریخ که ایستاده باید خود را وقف امام کند.

حجت الاسلام بامری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های تاریخ انقلاب اسلامی و نماد همیشگی حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران است.

خطیب جمعه عنبرآباد بیان کرد: جنگ ۸ ساله از بزرگ‌ترین افتخارات ملت ایران و تجلی گاه ایستادگی و فداکاری عمومی بی‌نظیر مردم در همه ادوار تاریخ کشور است.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس مانند چراغی راهنما برای آینده‌های نزدیک و دور مدیریت راهبردی و کلان کشور به حساب می‌آید و بنابر تاکید مقام معظم رهبری حقایق، عظمت‌ ها و دستاوردهای عظیم دفاع مقدس را باید به درستی شناخت و شناساند و تبیین کرد.

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: از جمله دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس، تولید معارف ناب در قالب وصیت‌نامه شهدا است و این وصیت‌ نامه‌ها هم بازتاب بصیرت وصف ناپذیر شهدا و هم نورافکن دلهای تاریک است و عصاره آنها درس خسته نشدن در ادامه راه انقلاب و نترسیدن از ورود به میدان است.

امام جمعه عنبرآباد دفاع مقدس را آبروی عظیم برای انقلاب در دنیا دانست و ابراز کرد: دفاع مقدس شاخصی برای جلوه کردن ملت ایران به عنوان ملتی قدرتمند و تصرف نشدنی و عامل افزایش استحکام و نفوذ جمهوری اسلامی در دنیاست.

وی اظهار کرد: مجاهدت‌های دفاع مقدس نه تنها الگوی مبارزان جبهه مقاومت اسلامی است بلکه به عنوان پرچم گفتمان نوین اسلامی باعث افزایش صدور فرهنگ انقلاب و زنده شدن احساس استقلال و هویت اسلامی در جوامع اسلامی و حتی شور و نشاط دعوت اسلامی در اروپا و تعلیم درس همیشگی برای جوانان غیور دنیا است.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه شاهد حضور پیروزمندانه و مقتدرانه نماینده مردم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد بودیم، عنوان کرد: رییس جمهوری امسال در حالی در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد حضور پیدا کردند که غرب به شکست پروژه منزوی کردن ایران اعتراف و اذعان می‌کند و ایران عضو سازمان سازمان همکاری شانگهای شده و دیپلماسی التماسی به ‌پایان رسیده است.

خطیب جمعه عنبرآباد ادامه داد: در حوزه هسته‌ای دستاوردهای بی‌سابقه برای ایران به دست آمده و تحریم‌ها بر صنعت پتروشیمی ایران بی‌اثر شده و
پروژه اغتشاشات و نا امن سازی ایران مفتضحانه شکست خورده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری با دست پر از جهات مختلف در این نشست حضور پیدا کرد، گفت: از مواضع قرآنی، عاقلانه، شجاعانه، حکیمانه و انقلابی رییس جمهوری در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد تشکر می‌کنیم که به زیبایی حقوق ملت ایران را فریاد زدند.

حجت الاسلام بامری با اشاره به این که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید هستیم، بیان کرد: امسال شروع سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها با سالگرد فتنه ۱۴۰۱ همزمان شده است.

امام جمعه عنبرآباد اضافه کرد: سال گذشته بسیاری از کنشگران فرهنگی دریافتند که یکی از راهکارهای مهم و اساسی مواجهه با فتنه‌ای که دانشجویان و دانش آموزان را هدف قرار داده، ارتباط مستقیم و چهره به چهره در قالب جلسات گفتگو محور و محافل پرسش و پاسخ است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ باید به سراغ شبهات رفت آن هم به صورت تهاجمی نه تدافعی، تهاجمی یعنی قبل از آنکه دشمن و دیگران با روایت سازی و صحنه گردانی، فضای جامعه و اذهان مردم را مسموم کنند، رهبران فرهنگی باید میدان دار باشند و سوال طرح کنند و پاسخ بگویند.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: به همین منظور می طلبد زنگ گفتگو در مدارس و دانشگاه‌ها راه‌اندازی شود و برای شکوفایی بهتر زنگ‌ های گفتگو، جلسات همفکری و ارائه محتوای مشترک با همه کارشناسان، اساتید مدارس و دانشگاه‌ها بسیار می‌تواند اثرگذار باشد.

خطیب جمعه عنبرآباد ابراز کرد: هر ساله در آغاز سال تحصیلی در حرکتی ارزشمند و با هدف کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت، سنت حسنه جشن عاطفه‌ها با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم نوعدوست برگزار می‌شود که این مهم را باید فرصتی برای مهربانی و مهرورزی قدر دانست.

وی عنوان کرد: برگزاری جشن عاطفه‌ها فرصت مغتنمی برای تقسیم مهربانی ها و محبت‌ها است که با دستان پر مهر و با سخاوت خود گل‌های لبخند را بر چهره دانش آموزان نیازمند بنشانیم و دانش آموزان نیازمند را در عرصه تعلیم و تربیت یاری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha