هشتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزه و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان با معرفی ۱۴ هزار عنوان کتاب تخصصی و عمومی تا ۷ مهرماه برپاست.

به گزارش خبرنگار شبستان از مشهد، حجت الاسلام سیدمحسن میرزاده در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص ویژگی‌های هشتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزه و معارف اسلامی علمیه خراسان اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور بیش از ۱۴۰ناشر مطرح کتاب های حوزه و معارف و ارائه بیش از ۱۴هزار عنوان کتاب در ۹۰ غرفه در مساحتی بالغ بر ۱۶۰۰متر مربع ویژه حوزویان، طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان و عموم مردم که به حوزه کتب معارف علاقه دارند برپا شده است.

 مسئول برگزاری نمایشگاه های حوزه علمیه خراسان رضوی بیان کرد: ناشرانی که در این نمایشگاه حضور دارند از شهرهای مشهد و استان های قم و تهران هستند. همچنین نمایندگانی در حوزه انتشار کتب عربی به این نمایشگاه آمدند که کتاب های تخصصی عربی را عرضه می کنند.

وی به مراکز و انتشارات مهم و مطرحی که در این نمایشگاه حضور دارند اشاره کرد و افزود: نشر مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم، نشر حوزه علمیه خراسان، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، دفتر نشر معارف اسلامی، موسسه فرهنگی هنری آل الصدر، نشر انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله اعظمی خامنه ای، موسسه چاپ و نشر عروج که آثار امام خمینی(ره) را عرضه می کند در این نمایشگاه حضور دارند.

میرزاده ادامه داد: همچنین ناشرانی که مجموعه آثار آیت الله جوادی آملی، آیت الله العظمی آقا مجتبی تهرانی، حجت الاسلام حسین انصاریان، شهید مرتضی مطهری، استاد علامه محمدتقی جعفری و بسیاری از اساتید بزرگ حوزه علمیه را منتشر می کنند نیز بخش دیگری از این نمایشگاه را به خود اختصاص داده اند.

وی به حضور ناشران دانشگاهی نیز اشاره کرد و افزود: دانشگاه های علوم اسلامی رضوی، امام صادق(ع)، شیخ مفید، امام حسین(ع)، ادیان و مذاهب، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه هم جزو غرفه داران نمایشگاه هستند.

ارتقای رشد کیفی و کمی نمایشگاه

مسئول برگزاری نمایشگاه های حوزه علمیه خراسان رضوی به هم زمانی برپایی این نمایشگاه در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضور ناشران ارزشی که در حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری نیز فعال هستند را در نمایشگاه شاهد هستیم و از این رو، ناشران فعال این حوزه مانند ستاره ها، مطاف عشق، روایت فتح، خط مقدم، سوره مهر، ابراهیم هادی و ... حضور دارند که مخاطبان عموم بیشتر از این غرفه ها بازدید دارند.

حجت الاسلام میرزاده با بیان این مطلب که این نمایشگاه در هشتمین دوره برگزاری خود از رشد کیفی و کمی برخوردار است تاکید کرد: برخی ناشران برای اولین بار است در این نمایشگاه حضور دارند و به دلیل همزمانی نمایشگاه با هفته دفاع مقدس، جهت گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، غرفه ای ویژه شهدای روحانی دفاع مقدس تعبیه شده است که این عزیزان به بازدیدکنندگان معرفی می شوند.

وی افزود: همچنین بسته ویژه علمی و پژوهشی برای حوزویان تدارک دیده شده است، تازه های نشر حوزه علمیه توسط ناشران مطرح در استودیوی تخصصی رسانه ای نمایشگاه با حضور اساتید مطرح حوزه علمیه معرفی می شود. برگزاری نشست های علمی و جلسات نقد و معرفی کتاب، مشاوره انتخاب کتاب و تخفیف ویژه ناشران از ۱۰ تا ۳۰درصد نیز از دیگر برنامه های هشتمین نمایشگاه کتب حوزه و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان ویژه علاقمندان است .

مسئول برگزاری نمایشگاه های حوزه علمیه خراسان رضوی اظهار کرد: بازدید از این نمایشگاه صرفا ویژه حوزویان نیست و بازدید از آن برای عموم مردم با رده های سنی مختلف آزاد است، غیر از ۸ غرفه ای که کتب تخصصی حوزه علمیه را ارائه می کند بیش از ۸۰ غرفه نمایشگاه به معرفی آثار عمومی می پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha