حجت الاسلام سید احمد حسینی ضمن برشمردن ویژگی ها و پتانسیل های تئاتر منطقه و تقدیر از همراهی و زحمات دست اندر در کاران این حوزه ابراز امیدواری کرد و افزود: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب از تنگناهای پیش رو عبور کرده و جایگاه واقعی تئاتر جنوب کرمان به کمک هنرمندان بازگردانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با مسئولین گروه های نمایش ثبت شده جیرفت برگزار شد.


حجت الاسلام سید احمد حسینی در این نشست با بیان اینکه 10 گروه نمایش ثبت شده در جنوب کرمان فعالیت می کنند، گفت: 5 گروه جیرفت، ۲ گروه کهنوج، ۱ گروه عنبرآباد، ۱ گروه قلعه گنج و ۱ گروه در رودبارجنوب ثبت شده است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به نبود پلاتو و زیرساخت های تئاتر در جنوب کرمان گفت: در جلسه شورای اداری جنوب کرمان که با حضور معاون استاندار برگزار شد مقرر شد از اعتبارات فرهنگی شهرداری ها پلاتو ساخته شود.

وی با بیان اینکه برای افق های فرهنگی و هنری پیش رو برنامه ریزی می کنیم، خاطرنشان کرد: به دنبال رفع مشکلات هنرمندان هستیم و برای اصلاح وضع موجود و پیشرفت فرهنگ و هنر منطقه تلاش می کنیم.

حجت الاسلام حسینی تئاتر را مادر همه هنرها دانست و گفت: در همه حوزه ها تئاتر حضور دارد و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تاثیرگذاری زیادی بر جامعه دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تاکید بر اینکه باید در حوزه تئاتر جریان سازی شد، عنوان کرد: باید هنرمندان متعهد آموزش دهیم تا شاهد تحویل حوزه هنر جنوب کرمان باشیم.

وی ضمن برشمردن ویژگی ها و پتانسیل های تئاتر منطقه و تقدیر از همراهی و زحمات دست اندر در کاران این حوزه ابراز امیدواری کرد و افزود: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب از تنگناهای پیش رو عبور کرده و جایگاه واقعی تئاتر جنوب کرمان به کمک هنرمندان بازگردانده شود.

حجت الاسلام حسینی احیاء و توجه خاص به فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی را شاخص و سرلوحه فعالیت های فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان دانست و عنوان کرد: وظیفه ذاتی ما حمایت از هنرمندان است این مهم فقط حمایت مالی نیست بلکه بخشی از این حمایت ها شامل برنامه ریزی، حمایت معنوی، جریان سازی و توسعه محوری و توجه به زیر ساخت ها و... است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تلاش مضاعف، پیگیر و به دنبال جذب اعتبارات برای تئاتر منطقه است تا کمبودهای اقتصادی این هنر را جبران کند و بیش از پیش بتواند در خدمت هنرمندان تئاتر قرار بگیرد.

گفتنی است؛ در این نشست سرپرست تان گروه ها ضمن بیان دیدگاه های خود، پیشنهادات، نظرات و برنامه های خود را جهت ارتقاء وضعیت تئاتر استان ارائه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha