زلزله ها ادامه دارد. افغانستان بار دیگر شاهد زلزله ای شدید بالای ۶ ریشتر بود که در اثر آن مشهد و شهرهای مرزی خراسان رضوی نیز لرزیدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، مشهد مقدس لحظاتی پیش بار دیگر در ساعت ۴و ۱۲دقیقه صبح به شدت لرزید.

۴:۲۰ دقیقه: دقیقه های بعد پس لرزه هایی مستمر و طولانی شهروندان را به خیابان‌ها کشید.

۴:۳۰ دقیقه: قدرت این زلزله ۶و ۳دهم ریشتر و مرکزیت آن هرات اعلام شد.

زلزله مشهد

۵:۱۰دقیقه: مدارس تایباد در نوبت صبح تعطیل شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تایباد گفت:به جهت کاهش استرس دانش‌آموزان و خانواده‌های محترم، با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان و فرمانداری شهرستان کلیه مدارس نوبت صبح تایباد امروز چهارشنبه تعطیل شد.

گفتنی است زمین لرزه بامداد امروز در هرات افغانستان باعث شد تا علاوه بر مشهد، مردم شهرهای تایباد ، تربت حیدریه، تربت جام، خواف و بسیاری دیگر از نقاط استان نیز آن را ، احساس کنند.

در تایباد نیز که فاصله کمتری با کانون اصلی زلزله۶/۳ ریشتری دارد، هم اکنون بسیاری از مردم از خانه های خود بیرون و در خیابان ها حضور پیداکرده اند.

۵:۱۵دقیقه: دو پس لرزه بالای ۴ ریشتر افغانستان را مجدد لرزاند. شهروندان تایباد در خیابانها و پارک‌ها شب را سپری می‌کنند.

مشهد دوباره لرزید

۵:۲۵ دقیقه: مردم تایباد شب را در چادر به سر می‌برند.

تصاویری از پارک طبیعت تایباد منتشر شده که نشان می‌دهد مردم شهرهای مرزی خراسان رضوی از ترس پس لرزه هایی که تاکنون تعداد آنها ۵ مورد(۳ مورد بالای ۴ دهم ریشتر) گزارش شده، شب را بیرون از منزل سپری می‌کنند.

تایباد

۶:۰۰ :  امروز مدارس در مشهد تعطیل نیست

 محسن داوری، فرماندار مشهد گفت: مدارس در شهر مشهد در هیچ یک از شیفت‌های صبح یا عصر تعطیل نیست.  پس از زلزله بامداد امروز در افغانستان که مشهد را هم لرزاند، بلافاصله ستاد بحران در این شهرستان تشکیل شده و در آماده باش کامل هستیم.

اخبار تکمیلی در همین خبر بروزرسانی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha