حجت الاسلام حمید بامری با اشاره به این که اسرائیل تصور نمی‌کرد جنگ به درون شهرک ها کشیده شود، بیان کرد: امروز ما به نقطه حساسی رسیدیم، به صبح پیروزی نزدیک شدیم و شکست یهود آغاز تغییر در جهان است، اتفاقی که نبرد طوفان الاقصی رقم زد عجیب و بزرگ بود هنوز بسیاری مبهوت این پیروزی بزرگ و شکست مفتضحانه اسرائیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۱ مهرماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، گفت: یکی از حقوقی فرزندان بر والدین، انتخاب نام نیکو است، نام اولین چیزی است که در فهم لطیف و حساس کودک راه پیدا می‌کند.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به این که انتخاب نام نیک برای کودک و فرزندان مورد تاکید روایات دینی است، خاطرنشان کرد: بهترین نام‌ها برای فرزندان، نام هایی هستند که نشانه بندگی پروردگار، یادآور فضائل و مکارم اخلاقی باشند.

وی محبت را یکی از نیازهای اساسی کودک برشمرد و افزود: کودک همیشه به دنبال کانون گرم و اطمینان بخشی است تا حس محبت جویی خودش را ارضاء کند،  
عدم توجه والدین به این نیاز کودک متاسفانه باعث ایجاد کمبودها و مشکلات روانی و حتی نقص جسمانی می‌شود.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و بزهکاری‌های افراد در بزرگسالی ریشه در خلأ عاطفی در دوران کودکی دارد و بیشترین امری که می‌تواند از نظر روانی میل کودک به محبت را تامین کند آغوش گرم مادر است بنابراین مادران بیشترین تاثیر را در ثبات شخصیت کودکان بر عهده دارند که این مهم در سیره تربیتی و عملی حضرت زهرا (س) مورد توجه است.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به تحولات اخیر در فلسطین اشغالی، عنوان کرد: ظرف چند ساعت انبوهی از محاسبات و معادلات دشمن صهیونیستی دود شد و به هوا رفت، آتش طوفان الاقصی از همان جایی شعله‌ور شد که دشمنان گمان می‌کردند برای همیشه خاموش شده است.

وی ادامه داد: طوفان الاقصی می‌خروشد و ضربه‌ای کاری به ستون فقرات دشمن صهیونیستی وارد می‌کند که این ضربه از روز اشغال تاکنون بی‌سابقه است، اسرائیل هنوز نتوانسته آنچه که در چند ساعت با آن مواجه شد را حتی فهرست کند.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه روح نبرد و جنگ فعلی حمله به محاسبات اسرائیل است، ابراز کرد: در ماه‌های گذشته اولین محاسبه اسرائیل این بود که می‌تواند مسجد الاقصی را ویران کند و بر ویرانه آن معبد خود را بسازد.

امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: اسرائیل گمان می‌کرد می‌تواند به دوران آغاز و نخست اشغال و کشتار فلسطینیان برگردد و دوباره خانه‌هایشان را در قدس غصب کند، او محاسبه کرده بود که کار غزه تمام است و کسی در حماس اراده جنگیدن ندارد زیرا اختلاف در میان گروه‌های مقاومت در اوج می باشد و جهاد تنها مانده است.

وی اضافه کرد: یکی از محاسبات مهم اسرائیل این بود که جبهه شمالی در وضعیت بازدارندگی پایدار قرار دارد و حزب الله هرگز ریسک ورود به درگیری را نمی پذیرد و او در ظن و محاسبات خودش به چهار نتیجه رسیده بود و  گمان می‌کرد می‌تواند با اشغال کامل قدس را تخریب کند.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: اسرائیل گمان می کرد می‌تواند جبهه‌های جنوبی و شمالی را برای همیشه خاموش نگه دارد و عادی سازی روابط را به بقیه کشورهای اسلامی تحمیل کند آنگاه تمام انرژی خود را به صرف گسترش نظامی به شرق و تمرکز بر ایران کند.

خطیب جمعه عنبرآباد تاکید کرد: اسرائیل هرگز تصور نمی‌کرد که غزه دست به تهاجم ترکیبی بزند و آزادی قدس را مانور کند و همچنین جبهه‌های شمالی و جنوبی همزمان با رویکرد تهاجمی فعال شوند، این محاسبه در حالی بود که موساد ژست اشراف و اقدام در تهران را می‌گرفت.

وی با اشاره به این که اسرائیل تصور نمی‌کرد جنگ به درون شهرک ها کشیده شود، بیان کرد: امروز ما به نقطه حساسی رسیدیم، به صبح پیروزی نزدیک شدیم و شکست یهود آغاز تغییر در جهان است، اتفاقی که نبرد طوفان الاقصی رقم زد عجیب و بزرگ بود هنوز بسیاری مبهوت این پیروزی بزرگ و شکست مفتضحانه اسرائیل هستند.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه امروز ابهت اسراییل در جهان شکسته شده است، عنوان کرد: امروز می‌بینیم که معجزه مقاومت به زیبایی خودنمایی می‌کند، با مقاومت می‌توان پایگاه تروریستی جهان یعنی اسرائیل غاصب، جنایتکار، خونخوار، کودک کش به ذلت گرفتار کرد.

امام جمعه عنبرآباد تصریح کرد: امروز شاهد ذلت اسراییل هستیم و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضربه ای که اسراییل از جبهه مقاومت خورد غیر قابل ترمیم است و دیگر از این ضربه سر بلند نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) فرمود؛ اگر فلسطین در این صحنه‌ رویارویی شجاعانه که امروز برای خودش به وجود آورده موفق شود، موفقیت همه دنیای اسلام است.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه وعده پیروزی را خداوند متعال داده و این پیروزی قطعی است، ابراز کرد: قرآن کریم در مقابل یهود که امروز در لباس صهیونیسم قد علم کرده از ادبیات پیروزی سخن می‌گوید آنجا که خدا می‌فرماید؛ «بعثنا علیهم عبادا لنا الی بعث شدید
فجاسو خلال الدیار و کان وعدا مفعولا» یعنی گروهی از بندگان پیکارجوی خود را بر ضد شما یهودیان بر می‌انگیزیم تا شما را سخت در هم کوبند و برای به دست آوردن مجرمان خانه‌ها را جستجو کنند.

خطیب جمعه عنبرآباد افزود: امروز صحنه هایی که جبهه مقاومت خلق می کند در واقع تحقق همان وعده خداست  و ان شاءالله بزودی شاهد پیروزی کامل جبهه حق علیه باطل و نابودی کامل دشمن صهیونیستی خواهیم بود.

وی با اشاره به این که منتظر واقعی ظهور در برابر ظالم سکوت نمی کند، گفت: منتظر می‌داند امام زمان (عج) می‌آید تا سفره ظلم و ستم را برچیند و سفره عدالت را بگستراند بنابراین اگر می‌خواهیم یک منتظر واقعی باشیم باید علیه ظلم و ستم فریاد بزنیم.



حجت الاسلام بامری با بیان اینکه امروز دولت‌های آمریکا، انگلیس و اسرائیل غاصب ظالم‌ ترین‌ها هستند و نباید در برابر آنها سکوت کنیم، عنوان کرد: بمباران مناطق مسکونی یک جنایت جنگی است، چرا تنها وقتی این جنایت در غزه رخ می دهد جامعه جهانی در برابر آن لال می‌شوند و سکوت می‌کند؟.

امام جمعه عنبرآباد خطاب به اسرائیل، گفت: شما اشغالگران جنایتکار باد کاشته بودید اما طوفان درو کردید، اگر خون کودک بکارید نابودی و محو شدن در تاریخ را درو خواهید کرد، آنچنان که خون حضرت رقیه (س) کاخ بنی امیه را فرو ریخت و در تاریخ محو کرد و اثری از آن و اطرافیانش باقی نماند، مطمئن باشید خون های کودکان مظلوم فلسطینی دامن شما را گرفته و بیش از این خواهد گرفت و شما را در تاریخ محو خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha