مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ۶۹ کیلومتر مسیر پایانه رازی از سمت خوی در فاز اول توسعه فیبر نوری روستایی (پروژه تار) با اعتبارات دولتی در برنامه قرار دارد که با تعریض جاده مربوطه اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی به نقل از روابط عمومی ICT ، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی در شورای راهبردی مدیران حوزه فاوای آذربایجان غربی هدف از این نشست را بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه ارتباطات مرز رازی عنوان کرد و گفت: ۶۹ کیلومتر مسیر پایانه رازی از سمت خوی در فاز اول توسعه فیبر نوری روستایی (پروژه تار) با اعتبارات دولتی در برنامه قرار دارد که با تعریض جاده مربوطه اجرایی می شود.

جلیلی نژاد افزود:پروژه مذکور به مخابرات منطقه آذربایجان غربی ابلاغ شده و به محض تعریض جاده اجرای فیبر خاکی شروع می شود.

وی با اشاره‌ به فعالیت‌های انجام شده در حوزه توسعه ارتباطات روستایی شهرستان خوی تصریح کرد: که بیشترین سهم تخصیص تجهیزات ارتقا سایت های همراه اول در سال گذشته مربوط به شهرستان خوی بود تا امکان ارائه خدمت های دولتی در مناطق زلزله زده بصورت مجازی در سطح مطلوبی فراهم شود.

مدیر کل ارتباطات استان عنوان کرد: امروز میزان پوشش ارتباطات روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان خوی به میزان ۸۵ درصد می باشد که بالاتر از متوسط استانی است.

وی افزود: بیان کرد:دلیل عمده ناپایداری ارتباطات در مرز رازی بحث فیبر انتقال در مسیر این پایانه بوده و با ریزش کوه و عوامل دیگری چون سرقت که موجب قطعی فیبر شده و این موضوع باعث کاهش کیفیت ارتباطات و ناپایداری شبکه را در پی دارد با تعریض جاده و تبدیل فیبر هوایی به خاکی مشکل مرتفع می شود.

بر اساس این گزارش در ادامه این نشست راهکارهای تقویت ارتباطات و اقدامات عاجلانه برای پایداری شبکه مرز رازی بررسی و تصمیماتی چون ارتقا سایت موجود در پایانه توسط همراه اول، مساعدت راهداری در جهت اجرای فیبر نوری خاکی مسیر خوی- رازی، بروز رسانی تجهیزات مرتبط با برق رسانی سایت ها جهت حفظ پایداری شبکه و بررسی شبکه ارتباطات تلفن ثابت و رفع مشکلات ارتباطی منطقه اتخاذ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha