عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به تکلیف وزارت ارشاد برای تهیه طرح مسجد محوری در برنامه هفتم توسعه گفت: این طرح گام بلندی برای هماهنگی و هم افزایی در استفاده از ظرفیت‌های مساجد است.

احمد راستینه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، با اشاره به موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بند ث ماده ۷۵ برنامه هفتم توسعه گفت: با توجه به تعدد دستگاه‌ها در بحث مسجد، حکمی را در برنامه هفتم توسعه مصوب کردیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای متولی در بحث مسجد از جمله بسیج، سازمان تبلیغات، امور مساجد و اوقاف طرح مسجد محوری را در محلات آماده و تدوین و به تصویب هیات وزیران برساند.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: در قالب این طرح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است ظرفیت‌های مسجد را در ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فراهم کند. زمانی مساجد برای انقلاب سنگر بودند و بسیاری از خدمات با محوریت مسجد در محلات ارائه می شد اما در حال حاضر این نقش کمرنگ شده است.

وی بیان کرد: با توجه به حضور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مساجد و توانمندی های این وزارتخانه تکلیف تهیه این طرح بر عهده این وزارتخانه است. طرح مسجد محوری گام بلندی برای هماهنگی و هم افزایی در استفاده از ظرفیت های مساجد است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha