جیرفت زیر سایه خورشید

امروز به یُمن ورود کاروان خدام آستان قدس رضوی شهرستان جیرفت زیر سایه خورشید رفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز به یُمن ورود کاروان خدام آستان قدس رضوی شهرستان جیرفت زیر سایه خورشید رفت و خدام کاروان زیر سایه خورشید در ادامه برنامه های اولین روز حضورشان در این شهرستان به مرکز توانبخشی سبزواران رفتند.

محسن سعیدی در این باره، گفت: در این مرکز، کودکان معلول نگهداری می شوند و خدام حامل پرچم بارگاه امام رضا (ع) با رفتن به این مرکز سعی کردند تا فضای این مرکز را به عطر رضوی معطر کنند.

جیرفت زیر سایه خورشید

مسئول ستاد برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در جیرفت ابراز کرد: کودکان معلول مرکز توانبخشی سبزواران شاید تا پایان عمر توفیق حضور در حرم مطهر رضوی و زیارت ضریح امام رضا (ع) را نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با آوردن پرچم حرم مطهر رضوی زمینه ای فراهم شد تا این کودکان معصوم از راه دور زائر کوی رضا شوند.

در ادامه خدام کاروان زیر سایه خورشید در جمع نمازگزاران مسجدالرسول قرار گرفتند و ضمن شرکت در نماز جماعت مغرب و عشاء، با پرچم گردانی زمینه ای فراهم کردند تا نمازگزاران از برکات معنوی این پرچم متبرک، بهره مند شوند.

جیرفت زیر سایه خورشید

حجت الاسلام بُرزش آبادی در جمع نمازگزاران مسجدالرسول، گفت: هر کس که دلتنگ امام رضا (ع) باشد بداند که امام رضا (ع) هم دلتنگ او است.

جیرفت زیر سایه خورشید

این خادم الرضا افزود: یکی از فلسفه های حضور پرچم بارگاه ملکوتی آن حضرت هم همین است تا دلدادگان و ارادتمندان آستان آن حضرت به واسط این پرچم از راه دو زائر کوی حضرت رضا (ع) شده و رفع دلتنگی کنند.

جیرفت زیر سایه خورشید

وی خاطرنشان کرد: این پرچم متبرک به شهری که وارد شود به واسطه استقبال و حضور گرم مردم، آن شهر به یکی از صحن های حرم مطهر رضوی تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام بُرزش آبادی عنوان کرد: امشب هم شهر جیرفت به یکی از صحن های حرم مطهر رضوی تبدیل شده است.

جیرفت زیر سایه خورشید

بنا بر این گزارش، مقصد بعدی خدام رضوی منزل بیماری در روستای چینه بود که خدام آستان قدس رضوی برای عیادت به منزل این بیمار رفتند.

جیرفت زیر سایه خورشید

محسن سعیدی در این باره، گفت: این بیمار مادر یک خانواده است که سه سالی می شود به دلیل سکته توان حرکت و حرف زدن را ندارد و امشب روزی او شد تا پرچم بارگاه ملکوتی امام رئوف برای زیارت به منزلش برود.

جیرفت زیر سایه خورشید

 مسئول ستاد برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در جیرفت خاطرنشان کرد: همان طور که حرم مطهر رضوی مامنی برای دلدادگان آن حضرت و تسکینی برای درمان دردهای بیماران است قطعا پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) هم به واسطه ایجاد فضای معنوی آلامی برای تسکین دردهای بیماران است.

در ادامه به رسم ادب خدام کاروان زیر سایه خورشید به منزل حسین مشایخی یکی از خادمان امام رضا (ع) رفتند.

جیرفت زیر سایه خورشید

محسن سعیدی در این دیدار، گفت: چند سالی می شود که مشایخی هم خودش و هم خانواده اش در خدمت کاروان زیر سایه خورشید هستند.

مسئول ستاد برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در جیرفت ابراز کرد: این خادم امام رضا (ع) علی رغم مشغله هایی که داشتند کمک کردند تا برنامه های کاروان زیر سایه خورشید پر بار تر برگزار شود.

جیرفت زیر سایه خورشید

حسین مشایخی در این دیدار، گفت: تقریبا از بدو تولد جشن های زیر سایه خورشید توفیق خدمتگزاری به آستان امام رئوف نصیبم شد که ماحصل آن تشکیل ستاد احیای سیره رضوی جنوب کرمان بود.

این خادم الرضا افزود: ستادی ملی و بین المللی که با تشکیل یک شبکه، ارادتمندان به حضرت رضا (ع) را برای ترویج سیره رضوی پای کار آورد.

جیرفت زیر سایه خورشید

وی بیان کرد: به جزء سال گذشته تقریبا هر ساله یا به واسطه حضور کاروان زیر سایه خورشید و یا در دیگر ایام سال پنج زندانی محکوم به قصاص از بند اعدام رهایی پیدا کرده اند.

مشایخی با اشاره به خاطره ای از برکات کاروان زیر سایه خورشید در جنوب کرمان، یادآور شد: در یکی از سفرهای خدام این کاروان به جنوب کرمان، شب به دیدار خانواده ای رفتیم که در خانه محقر ۱۲ متری که دیوارهای آن بلوکی و سقف سبک بود، رفتیم که با وجود گرما حتی شب زندگی کردن در این خانه برای این خانواده دشوار بود.

جیرفت زیر سایه خورشید

این خادم الرضا افزود: این‌ خانواده یک دختر معلول چهار ساله داشت، پدر خانواده از بیماری کلیوی و اعصاب و روان رنج می برد و مادر هم بیمار بود و با توجه به شرایط سخت زندگی هم تحت پوشش کمیته امداد و هم بهزیستی بودند.

وی ابراز کرد: خدام رضوی از دختر خانواده سوال کردند از امام رضا (ع) چه چیزی می خواهی؟ گفت؛ شفای پدر و مادرم، به برکت پرچم بارگاه ملکوتی امام هشتم مبلغی جمع آوری شد توانستیم برای این خانواده یک واحد مسکن ۶۰ متری در شهر جیرفت خریداری کنیم.

جیرفت زیر سایه خورشید

مشایخی اظهار کرد: خاطره بعدی از خانواده ای است که در شهر بلوک زندگی می کردند مادر خانواده سالم بود اما دو فرزند بیمار داشت به حدی بیماری این دو شدید بود که دختر این خانواده پیر و فرتوت به نظر می رسید.

این خادم الرضا اضافه کرد: وارد خانه محقر ابن خانواده شدیم یخچال نداشتند به برکت حضور کاروان زیر سایه خورشید کمتر از ۱۲ ساعت به کمک خیرین یخچال برای آنها خریداری شد و بعد هم خانه ای برای آنها ساخته شد.

جیرفت زیر سایه خورشید

وی عنوان کرد: در یکی دیگر از سفرهای کاروان زیر سایه خورشید به جنوب کرمان برای جلب رضایت خانواده مفتولی وارد منزل آنها شدیم تا جوانی از چوبه دار رهایی پیدا کند.

مشایخی بیان کرد: در بدو ورود به منزل این خانواده، خواهر مقتول گفت؛ دیشب خواب دیدم مجلس عروسی برادرم است و ۹ نفر همراهش بودند و الان که شمردم دیدم اعضای کاروان زیر سایه خورشید که به منزل ما تشریف آوردید ۹ نفر هستید.

جیرفت زیر سایه خورشید

این خادم الرضا ادامه داد: این طوری شد که در اینجا هم به برکت پرچم بارگاه ملکوتی امام هشتم، یک جوان محکوم به اعدام پس از ۱۲ سال حبس آزاد شد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ماحصل های ستاد احیای سیره رضوی جنوب کرمان تقدیم دو شهید است، ابراز کرد: شهید سید میثم حسینی از خادمان امام رئوف، عاشق و دلداده علی بن موسی الرضا (ع) بود و لایق شهادت شد.

مشایخی یادآور شد: شهید محمد رودابی از دیگر خادمان امام رضا (ع) در ستاد سیره رضوی بود که در حین خدمت سربازی در درگیری با تروریست های مسلح به شهادت رسید.

کد خبر 1764100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha