تکریم ذاکر و پیرغلام سیدالشهدا (ع)، ایثارگر جنگ تحمیلی، حاج علیرضا قهرمانی

رضایی پور گفت: آیین تجلیل از پیرغلامان حسینی با محوریت میانداران هیآت مذهبی که عمر خود را صرف تعظیم شعائر حسینی کرده‌اند، در استان لرستان برگزار می شود.

مسلم رضایی پور، در حاشیه این مراسم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: طرح تکریم پیرغلامان حسینی با رویکرد عیادت، سرکشی، دلجویی و تکریم پیرغلامان حسینی (ع) و خادمین هیات های مذهبی استان لرستان برگزار می شود.

مسئول بنیاد دِعبلِ خُزاعی لرستان  افزود: آیین تجلیل از پیرغلامان حسینی استان قم امسال با محوریت میانداران هیآت مذهبی که عمر خود را صرف تعظیم شعائر حسینی کرده‌اند، برگزار شد.

وی ادامه داد: این ویژه برنامه با هدف تکریم و تجلیل از خادمین حضرت امام حسین(ع) که تأثیر به سزایی در رونق عزاداری و هیئت‌های استان لرستان دارند، در طول ماه های محرم و صفر برگزار می شود.

رضایی پور آیین تجلیل از پیرغلامان حسینی با مدیر کل امور مالیاتی استان لرستان، فرمانده حوزه حضرت امیر (ع) بسیج کارمندان استان، مسول تشکل های اداره کل تبلیغات اسلامی استان، دبیر شورای هماهنگی شبکه هیات و تشکل های دینی استان لرستان و نماینده بنیاد دِعبلِ خُزاعی لرستان برگزار شده است.

دراین مراسم که در حسینیه حبیب بن مظاهر (ع) خرم آباد و در فضایی معنوی و معطر به شمیم زیارت عاشورا ، ذکر توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و نوحه سرایی این ذاکر دلسوخته اباعبدالله ع برگزار شد،  از ذاکر و پیرغلام سید الشهدا (ع) حاج علیرضا قهرمانی (قربانی)، تکریم به عمل آورده شد.

در ادامه، با اهدای لوح تقدیر مشترکی از طرف نمایندگی بنیاد دِعبلِ خُزاعی استان و حوزه بسیج حضرت امیر (ع)  بسیج کارمندان و اهدای هدایایی معنوی، از سال ها خادمی و مداحی این ذاکر و پیرغلام سید الشهدا در هیات های مذهبی و جلسات دینی، تکریم به عمل آورده شد.

حاج علیرضا قهرمانی ( قربانی)، از رزمندگان دوران دفاع مقدس و نوحه سرایان محلی و سنتی خوان شهر خرم آباد با لهجه لری بوده که نوحه سرایی وی، با نوحه « شیرین زِوونِم اَصغَرِم رولَه رو علی رو ... » در جمع رزمندگان و بسیجیان تیپ ۵۷ سپاه حضرت ابوالفضل ع استان لرستان، قبل از آغاز عملیات بیت المقدس ( آزادسازی خرمشهر )، در تاریخ مداحی و رشادت های  این استان، به یادگار مانده است.

کد خبر 1621669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha