مراکز نیکوکاری در استان زنجان با محوریت مساجد تاسیس می شوند

صالحی با اشاره به فعالیت ۱۸۲ مرکز نیکوکاری در استان زنجان گفت: مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد و در راستای مردمی شدن خدمات کمیته امداد تاسیس می شوند.

روح اله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۲ مرکز نیکوکاری در استان فعال است، گفت: فراهم نمودن ظرفیت ارائه خدمت بیشتر و بهینه‌تر و استفاده از ظرفیت خیرین از دیگر اهداف راه اندازی مراکز نیکوکاری است.

وی ادامه داد: هدف ما این است که در محله یک مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد راه اندازی کنیم و کارهای مردم را به خود مردم واگذار کنیم، تا تعامل بین همه قشرها انجام شود.

صالحی با یادآوری اینکه پرونده های مددجویان را به مرکز نیکوکاری واگذار کرده ایم، تصریح کرد: برای ارائه خدمات تخصصی راه اندازی مراکز نیکوکاری تخصصی را آغاز کردیم و تاکنون چند مرکز نیکوکاری به صورت تخصصی در این استان راه اندازی شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر ۶۰ مرکز نیکوکاری در استان زنجان فعال است که شامل یک سوم مراکز نیکوکاری موجود در استان است.

صالحی همچنین از ارائه ۵۵ هزار و ۳۰۰ خدمت از ابتدای سال جاری تاکنون از محل زکات مردمی خبر داد و گفت: این خدمات در قالب کمک هزینه جهیزیه، کمک هزینه درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، ساخت مسکن و مرمت و بازسازی، معیشت و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله مساجد، خانه عالم، حوزه های علمیه، غسالخانه، حسینیه و فاطمیه ارائه شده است.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد زکات در امور محرومین هزینه می‌شود، اضافه کرد: این موضوع شامل کمک به نیازمندان در سرفصل‌های درمانی، تهیه جهیزیه، امور تحصیلی، ساخت و تعمیر مسکن و کمک معیشت است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تاکید بر اینکه مشارکت هرچه بیشتر مردم و خیران در این خصوص موجب زمینه‌سازی برای ارائه خدمات بهتر به مددجویان تحت حمایت می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس موازین فقهی و دستورالعمل‌های این نهاد و رعایت اصل امانتداری تمامی وجوهات جمع آوری شده در هر محل در همان منطقه و بر اساس نیات مودیان زکات هزینه می‌شود.

کد خبر 1746630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha