خراسان‌شمالی، میزبان همایش ملی نغمه سرایان اهل سنت می شود

جانشین فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی در امور اقشار بسیج از میزبانی استان برای برگزاری همایش ملی نغمه سرایان اهل سنت خبر داد.

محمد براتی، جانشین فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی در امور اقشار بسیج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی گفت: فردا (۹ بهمن ماه) خراسان‌شمالی میزبان همایش ملی نغمه سرایان اهل سنت با حضور ۱۰ استان دیگر کشور خواهد شد.

وی اظهار کرد: این گروه ها با اجرای هنری خود در قالب نغمه سرایی، تواشیح، مولودی خوانی، شعر و سروده‌هایی با موضوع پیامبراکرم (ص) و اهل بیت (ع) گوشه‌ای از آموزه‌های اعتقادی و وحدت بخش خود را به نمایش می‌گذارند.

وی محورهای این همایش را انقلاب، وحدت اسلامی و پیامبر اکرم (ص) اعلام کرد و افزود: از مجموع گروه های پنجمین همایش ملی نغمه سرایان اهل سنت کشور چهار گروه از خراسان شمالی و مابقی نیز از سایر استان ها هستند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی در امور اقشار بسیج گفت: حدود ۱۰۰ نفر از استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، گلستان، گیلان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان بلوچستان در این همایش حضور خواهند یافت و اجراها نیز انفرادی و گروهی خواهد بود.

وی هدف از برگزاری این همایش ملی را افزایش انسجام، همدلی و وحدت بین اقوام و گروه های مختلف عنوان کرد و افزود: برگزاری همایش ها کمک خواهد کرد تا ظرفیت ها و پتانسیل اقوام در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی و اجتماعی شناسایی شود چرا که این ظرفیت وجود دارد اما باید به اشتراک بگذاریم.

براتی همچنین از برپایی ۲۰ غرفه صنایع دستی در حاشیه این همایش خبر داد و بیان کرد: هنرمندان و صنعتگران استان می توانند آثار خود را برای نمایش و حتی فروش عرضه کنند که فرصت خوبی برای معرفی صنایع دستی استان به شرکت کنندگان و علاقه مندان است.

کد خبر 1746682

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha