برنامه هیأت برای دهه فجر انقلاب/ بایدهای انتخاباتی بچه هیأتی‌ها

حجت‌الاسلام باباخانی با تشریح برنامه‌های هیئات مذهبی برای دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: در آستانه انتخابات ضرورت دارد هیئات مذهبی از تبلیغ برگزاری جلسات برای جریان و یا گروه سیاسی خاص پرهیز کنند و سراغ مصادیق نروند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست خبری تشریح برنامه های هیأت های مذهبی و تشکل های دینی برای گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز ۸ بهمن ماه با حضور حجت الاسلام مجید باباخانی، رییس کمیته هیئت های مذهبی و تشکل های دینی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام باباخانی در این نشست با اشاره به همزمانی دهه فجر انقلاب اسلامی با ماه رجب و شعبان و نیز در پیش بودن انتخابات و شرایط جهانی، گفت: با توجه به حساسیت های خاص و نیز تهدیدها و مسایل به وجود آمده در این مقطع نیازمند انسجام و هماهنگی هستیم.

ضرورت حضور پررنگ هیئات در جشن های انقلاب

مدیر هیئت های مذهبی و تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: هیئات و تشکل های دینی با رهبری امام خمینی (ره) زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شدند و در این میان حضور مردم در پیروزی انقلاب مولفه مهمی بوده است. اگر بخواهیم دهه فجر انقلاب اسلامی با ماهیت اصلی خود دیده و جشن های این ایام با شکوه برگزار شود، ضرورت دارد که حضور پررنگ مردم و هیئات مذهبی در ایام الله دهه فجر دیده شود.

حجت الاسلام باباخانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی وجهه فرهنگی دارد، ابراز کرد: انقلاب اسلامی بر اساس سنت الهی تحقق یافت و رژیمی که نماینده دولت های اسلامی در منطقه و ژاندارم منطقه بود با پیروزی انقلاب نابود شد؛ بنابراین باید بر اساس سنت الهی نیز انقلاب را پیش ببریم چرا که خداوند حضرت موسی (ع)  خداوند ما نیز است و سنت الهی فقط برای دوران پیامبران نبوده است. هر وقت انسان ها به سنت های الهی نزدیک شوند، برکات خداوند نیز نازل می شود.

مدیر سازمان هیأت و تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی از تدارک برنامه های متنوعی به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: تولید محتوا و برگزاری جلسات همفکری برای ستایشگران اهل بیت (ع)، شاعران، مداحان و پیوند آنها با انقلاب اسلامی از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای ایام دهه فجر انقلاب اسلامی است.

وی همچنین از تولید نغمات ستایشگری متناسب با شرایط کشور خبر داد و تصریح کرد: به مناسبت ایام الله دهه فجر هیئات مذهبی با ابتکار خود و به منظور مردمی کردن این ایام برنامه هایی را در دستور کار قرار داده اند.

باباخانی در ادامه با بیان اینکه قوی ترین پشتوانه در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن جریان های دینی بوده است، ابراز کرد: در چند سال اخیر مرکز نوحه سرمایه گذاری هایی در تولید نغمات دینی داشته است؛ به عنوان مثال «سلام فرمانده» از سرودهایی بود که نه فقط در سطح ملی بلکه در عرصه بین المللی اثر گذاشت و ضریب نفوذ سرود و مداحی در جامعه را ثابت کرد.

وی با بیان اینکه سامانه بیرق سازمان تبلیغات اسلامی به منظور تولید محتوا در دسترس هیئات مذهبی و مداحان قرار گرفته است، گفت: تهیه و تولید ۱۵ سرود به همت هیأت های مذهبی و تشکل های دینی در حال انجام است.

خدمات هیئت در مقایسه با دولت، نسبت ۱ به ۱۰ دارد

رییس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با اشاره به نقش اثرگذار هیئات مذهبی و تشکل های مردمی در بحران های مختلف گفت: در بحران هایی همانند سیل، زلزله و نیز ارایه خدمات اجتماعی همواره هیئات مذهبی پای کار بوده اند. اساسا کمک های دولتی با آنچه که مردم در هیئات مذهبی انجام داده اند نسبت یک به ۱۰ دارد و بحث جهاد تبیین به عنوان یکی از محوری ترین برنامه ها در هیئات مذهبی همواره مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام باباخانی با اشاره به اهتمام هیئات مذهبی به بحث جهاد تبیین گفت: هیئات فعال همراه به برگزاری جلسات مذهبی اکتفا نمی کنند بلکه در روشنگری و بصیرت افزایی مردم نیز پای کار هستند.

ثبت ۹۳ هزار هیأت مذهبی در کشور

مدیر هیئت های مذهبی و تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فعالیت ۹۳ هزار هیئت ثبت شده در کشور، گفت: بیش از نیمی از این هیئات در دهه محرم فعالیت دارند اما حدود ۴۰ هزار هیئت در طول سال به صورت مستمر فعال هستند و حدود ۵۰ درصد از آنها کارکردهای متنوعی دارند.

حجت الاسلام باباخانی در پایان خاطرنشان کرد: ما هیئت سکولار نداریم. برخی از هیئات هستند که در حد توانایی‌شان تنها به برگزاری مراسم های مذهبی اکتفا می کنند و در آستانه انتخابات ضرورت دارد هیئات مذهبی از تبلیغ برگزاری جلسات برای جریان و یا گروه سیاسی خاص پرهیز کنند و سراغ مصادیق نروند.

وی در پایان عناوین و سرفصل های برنامه های دهه فجر انقلاب را بیان کرد که عبارتند از:

  • آذین بندی‌های متنوع و جذاب در مسیرهای راهپیمایی و میادین اصلی و استفاده از تصاویر امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم
  • تولید اشعار مذهبی و مناسبتی به دلیل تقارن بعثت پیامبر اکرم (ص) و اعیاد شعبانیه با دهه فجر
    • برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر راهپیمایی در سراسر کشور
    • صدور بیانیه در خصوص برگزاری مراسم ایام ا... دهه فجر و دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور حداکثری در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و دعوت از مبلغان، شوراهای هیأت مذهبی، کانون مداحان و شاعران آیینی و .... برای مشارکت
    • مشارکت و حضور در آیین مهمانی لاله ها و غبار روبی مزار شهدا و پرداختن به مقوله ایثار و شهادت و نقش آن در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی در مجالس هیأت
    • بریایی نشست و همایش نیم روزه برای مبلغان هیأت مذهبی و مداحان
    • تولید و توزیع منابع محتوایی برای بهره گیری مداحان شعرا، روحانیان و مبلغان اعزامی به سراسر کشور
    • تولید محتوا و ایجاد حوضچه‌های محتوایی برای با موضوع دهه فجر و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی برای استفاده هیأت‌های مذهبی
    • برپایی نشست گفتمان دینی برای آشنایی نسل جوان با اندیشه‌های امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت دهه فجر
    • آذین بندی و نصب پرچم و ... هیأت با پرچم‌ها و نمادهای انقلابی
    • برگزاری نمایشگاه کتب دینی و انقلابی به همراه تخفیف‌های ویژه
    • برگزاری سخنرانی‌ها با موضوع اهمیت انقلاب اسلامی و نقش هیأت مذهبی در حمایت از آن
    • برگزاری مسابقه‌های مختلف در زمینه معرفی اهداف انقلاب اسلامی
    • نمایش فیلم‌های مستند درباره انقلاب اسلامی در هیأت ها
    • برگزاری مراسم تجلیل از شخصیت‌های برجسته دینی و انقلابی
    • مشارکت در برنامه‌های خیریه به مناسبت جشن پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری کارگاه در زمینه های فرهنگ و ارزش‌های اسلامی
    • ارائه برنامه‌هایی برای ترویج مفهوم مسئولیت اجتماعی در جوانان و اعضای هیأت
    • برگزاری مراسم دعا و زیارت در ایام الله دهه فجر
    • نصب و پخش پوسترهای تبلیغاتی با مضامین انقلابی در محل های عمومی
    • برگزاری مسابقات هنری با موضوع انقلاب اسلامی
    • روایت دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب های مختلف در فضای هیأت‌ها و همچنین فضای مجازی
    • برگزاری بزرگداشت شهدای کرمان باتوجه به تلاقی دهه فجر و چهلم این شهدا در هیأت‌های مذهبی
کد خبر 1746671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha