هنرمندان در انتقال مفاهیم تمدنی اثرگذارند

عسکری گفت: هنرمندان در انتقال مفاهیم تمدنی بسیار اثرگذار هستند و باید از ظرفیت آنها در استان کردستان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حسن عسکری فرماندار شهر سنندج در آئین افتتاحیه سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هنر نقش مهم و انکارناپذیری در روند تکامل بشریت دارد و کسی نمی‌تواند این نقش را نادیده بگیرد.

وی افزود: اگر هنرمند نبود بشریت روند تکاملی خود را نمی‌توانست رقم بزند اگر تاریخ را ببینیم هنرمندان در انتقال مفاهیم تمدنی نقش‌آفرین بودند.

عسکری اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست لذا اندیشه‌ای که منتقل می‌شود باید با زبان هنر اندیشه‌ها را ماندگار کرد و به آیندگان منتقل نمود.

وی خطاب به میهمانان جشنواره هنرهای تجسمی در سنندج گفت: امروز به استانی قدم گذاشته‌اید که رهبر لقب استان فرهنگی را داده‌اند این استان استانی فرهنگ پرور است و اساتید و مفاخر بزرگی در کردستان پرورش یافته‌اند و در هنرهای تجسمی سنندج زادگاه بزرگانی مانند ضیاالدینی‌ها، صادق ایوبی‌ها و میکاییلی‌ها بوده است که نام آشنا هستند.

فرماندار سنندج اذعان کرد: امروز جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان یک جشنواره آموزشی است و انتقال ادراکات هنرمندان در رشد هنر تجسمی کمک کننده و اثرگذار است و هنرمندان خدمتگذاران بزرگی در مبلمان و المان شهری و جذب توریسم خواهند بود بنابراین باید از ظرفیت هنرمندان استفاده شود.

کد خبر 1621413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha