اجرای مراسم خیمه‌سوزان ظهر عاشورا در۳۰ نقطه مشهد

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی مشهد از اجرای ۳۰ مراسم خیمه سوزان در روز عاشورا در سطح شهر مشهد خبر داد.

محمدرضا صفایی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: الحمدالله امسال نیز شاهد برگزار باشکوه عزاداری های سیدالشهدا بودیم و با تدابیر اتخاذ شده، هم خدمات و امکانات مورد نیاز برای هیات های مهمان و زائرین آقا به نحو احسن مهیا بود و هم شرایط عزاداری و تشرف عزاداران به حرم مطهر امام هشتم(ع).

رئیس شورای هیئت‌ های مذهبی مشهد ادامه داد: با همت مساجد و هیئات و با حمایت خوب شهرداری مشهد در دهه نخست محرم امسال  ۸۰۰ ایستگاه صلواتی و موکب عزاداری در شهر مشهد برپا شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر مساجد و تکایا امسال در برخی معابر اصلی و بوستان‌ها نیز با اقامه خیمه عزا، مراسم سیدالشهدا برپا شد که در مجموع از ابتدای محرم تاکنون بالغ بر۲ هزار مراسم عزاداری در سطح مشهد برگزار شده است.

وی گفت: یکی از سنت های قدیمی مشهد تشرف هیئت‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورا به حرم مطهر است که امسال نیز شاهد هستیم در روز تاسوعا این اتفاق با حضور پر شور هیات ها انجام شد.

صفایی خاطرنشان کرد: فردا و در روز عاشورا نیز علاوه بر بازارروی دسته ها و تشرف هیات‌ها به حرم مطهر در حداقل ۳۰ نقطه شهر مراسم خیمه سوزان ظهر عاشورا را خواهیم داشت. 

پایان پیام/

کد خبر 1772945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha