شهر فومن نامزد پایتخت کتاب ایران/مسابقه کتابخوانی ویژه کارکنان دولت در گیلان برگزار می شود

زمانداری با اشاره به اینکه شهر فومن نامزد پایتخت کتاب ایران شده است کتاب را اصلی ترین عنصر فرهنگی جوامع دانست و گفت: به مناسبت هفته دولت مسابقه کتابخوانی ویژه کارکنان دولت در گیلان برگزار می شود.

مجید زمانداری _ مدیر روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از برگزاری مسابقه کتابخوانی به مناسبت هفته دولت خبر داد و افزود: کتاب «کندو کاوی بر مدیریت علوی» مبتنی بر نامه پنجاه و سوم نهج البلاغه نوشته امیر هوشنگ آذر دشتی، ویژه کارکنان دولت در گیلان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه، کارکنان دولت با پاسخگویی به سوالات طرح شده در بخش ویژه این مسابقه در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به نشانی اینترنتی www.gilanpl.ir از جوایز ارزنده این مسابقه بهره مند خواهند شد افزود: همچنین نسخه الکترونیکی این کتاب جهت مطالعه و شرکت در مسابقه نیز از طریق پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان قابل دریافت است.

زمانداری با بیان اینکه پیش از این نیز میزبان برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی در مناسبت های ملی و مذهبی بوده ایم،  تصریح کرد: این کتاب در تفسیر نامه حضرت امیر المومنین علی(ع) به مالک اشتر در باب آیین زمامداری و مدیریت در حکومت علوی شامل ضرورت خودسازی، اخلاق رهبری (روش برخورد با مردم)، پرهیز از غرور و خودپسندی، مردم گرایی، حق گرایی، ضرورت راز داریو جایگاه صحیح مشورت، اصول روابط اجتماعی رهبران و شناخت اقشار گوناگون اجتماعی است و پنج نفر از برگزیدگان تقدیر خواهند شد.

شهر فومن نامزد عنوان پایتخت کتاب ایران شد

وی در ادامه کتاب را اصلی‌ترین عنصر فرهنگی ایران دانست و با خبر اینکه شهر فومن نامزد عنوان پایتخت کتاب ایران شده است، اظهار کرد: مراسم تقدیر از نامزدهای هشتمین دوره رویداد پایتخت کتاب ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.  

زمانداری با اشاره به اینکه شهر فومن در جمع ۱۲ شهر نامزد دریافت عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده است خاطر نشان کرد: یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی کشور و موسی فکور، فرماندار شهرستان فومن نیز در این مراسم حضور داشتند.  

وی در خصوص هشتمین دوره رویداد پایتخت کتاب بیان کرد: در این دوره ۱۰۵ شهر فعالیت‌های خود را به دبیرخانه فرستادند و از این تعداد ۷۶ شهر به مرحله نهایی راه پیدا کردند و پساز داوری‌های انجام شد ۱۲ شهر که بیش از نیمی از امتیاز را کسب کردند به عنوان نماینده هشتمین دوره پایتخت کتاب انتخاب شدند.

زمانداری گفت: در این مراسم نمایندگان ۱۲ شهر، درباره برنامه‌های فرهنگی انجام شده در شهر اطلاع‌رسانی کردند و فیلم کوتاهی درباره شهر خود به نمایش درآوردند.

کد خبر 1621490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha