احیای ۲۱۳واحد تولیدی در دولت سیزدهم|اشتغالزایی از ایجاد کارخانه تولید اتومبیل برقی تا راه اندازی شهر البسه

حسینی پور از احیای ۲۱۳واحد تولیدی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در هفته دولت امسال ۱۶۵ طرح با سرمایه گذاری بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال در مازندران افتتاح و بهره‌برداری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سیدمحمود حسینی پور-استاندار مازندران امروز(۲شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته دولت، ضمن گرامیداشت ایام معنوی اربعین حسینی و هفته دولت، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر الگو بودند، در مدت کوتاه اثرگذاری‌های بسیار بزرگی را در کشور داشتند، دولت مردان در این ایام باید عملکرد خود را پاسخگو باشند.

وی از هفته دولت به‌عنوان فرصتی مغتنم برای نقد و اصلاح عملکردها به شکل صحیح یاد کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلابی برآمده از دل ملت و در یو کلان عصاره فضائل ملت ایران است، بزرگترین درس آن خدمتگزاری بی‌منت و صادقانه برای مردم است.

حسینی پور خاطرنشان کرد: در طی دوسال گذشته تلاش‌های فراوانی صورت گرفت اما هنوز راه زیادی را در پیش داریم، مجموعه مدیریتی استان در ذیل گفتمان دولت مردمی تحقق عدالت را در گرو برنامه‌ریزی، تلاش جهادی و کمک گرفتن از ظرفیت استان مازندران در دست اقدام دارد.

استاندار مازندران با اشاره به جزییاتی از اقدامات اقتصادی، روابط بین‌الملل، دولت سیزدهم طی دو سال گذشته، عنوان کرد: ما در استان مازندران در مرکز ثقل کریدور شمال جنوب قرار گرفته‌ایم و اگر بتوانیم به سرعت زیرساختها را آماده کرده و نمایندگی این گریدور را برعهده بگیریم این برای تاریخ آینده کفایت کرده و به‌عنوان هاب تجاری منطقه معرفی خواهیم شد.

وی با اشاره به وجود بازار نقد ۲۵۰ میلیارد دلاری مازندران در کشورهای همسایه برای صادرات، تاکید کرد: این مهم نیازمند صدای واحد، هماهنگ و همدل برای مسئولان ملی ماست.

حسینی پور با اشاره به صدور مجوزهای خوبی در حوزه گردشگری جنگلی و توسعه بومگردی، عنوان کرد: در حاضر بزرگ‌ترین پروژه شهر سلامت با ۴۰ میلیون دلار در غرب استان در حال اجراست که نیاز به ایجاد زیرساخت دارد، در ساری نیز پروژه ماهان در حال انجام است.

وی از مازندران به عنوان مقصد گردشگری یاد کرد و گفت: مجوز دو کشتی کروز برای استفاده مردم از فضای دریا نیز کسب شد.

حسینی پور از راه‌اندازی سامانه میزخلاق دهیاری‌ها در استان، تخصیص ۸هزار و ۸۳۲ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور به ۹۷۷ طرح، افتتاح و بهره‌برداری هزار و ۹۹۴ طرح اقتصادی با ایجاد ۸هزار و ۷۳۴ فرصت شغلی از شروع دولت سیزدهم تا پایان ۱۴۰۱، خبر داد.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۸۵ پروژه افتتاحی با اعتباری با ۸هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان، کلنگ‌زنی ۲۱۲ پروژه با اعتبار ۷ هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان در هفته دولت خواهیم داشت، تصریح کرد: کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین شهر البسه در گلوگاه با زیربنای ۱۰۰ هکتاری در گلوگاه درنظر گرفته شد که برای اشتغال تمام بانوان سراسر استان کافی است که این شهر مقصد گردشگری خواهد شد.

حسینی پور از اجرای طرح بزرگ کارخانه تولید اتومبیل، کامیون و اتوبوس تمام برقی در منطقه بهشهر خبر داد و یادآورشد: نرخ بیکاری در بهار سال جاری در مازندران ۶.۹ درصد بود که ۱.۸ درصد کمتر از سال گذشته و ۱.۳ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

وی اضافه کرد: نرخ مشارکت اقتصادی بهار سال جاری ۴۶.۱ درصد که ۱.۲ بیش از گذشته و ۴.۹ بیشتر از نرخ کشوری است.

حسینی پور بیان کرد: طبق گزارش مرکز آمار ایران نرخ تورم مازندران در تیر ماه سال جاری، ۴۶.۴ اعلام شد که ۱.۲ درصد کمتر از متوسط کشور در میان ۳۱ استان است و از نظر کاهش تورم رتبه ششم کشور را داریم، رشد اقتصادی ۴.۱۱ درصدی با برگزاری ۱۷ جلسه ستاد حلسه رشد عالی استان و ۱۷۰ مصوبه‌ای که در این ستاد داشتیم، محقق شد.

وی گفت: تاکنون تعداد ۱۴۰ واحد از ۱۹۲ واحد تملیکی تعیین و تکلیف و از تملک بانک‌های استان خارج شدند، احیا و افزایش ظرفیت ۲۱۳ واحد راکد به چرخه تولید در نتیجه ایجاد اشتغال به میزان هزار و ۳۲۴ نفر و تحقق ۱۱۲ درصدی در این بخش، تصویب ۹۶۴ مصوبه کارگروه تسهیل در قالب ۶۶جلسه با نگاه گره‌گشایی و رفع مشکلات واحدهای اقتصادی، سرمایه‌گذاری در تولید آبزیان و غیره از جمله اقدامات موثر این حوزه بوده است.

کد خبر 1621523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha