کانون های مساجد مازندران تخصصی می شوند|کانون های فرهنگی هنری پایگاه های بصیرت بخشی محلات باشند

آهنگر از تلاش برای تخصصی شدن کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و گفت: کانون های مساجد با جلب مشارکت های مردمی و تشکیل گروه های سرود و تئاتر می توانند زمینه ساز حضور نوجوانان و جوانان در مساجد باشند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، احسان آهنگر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امشب(۲ شهریور) در مراسم افتتاح کانون فرهنگی و هنری شهدای خانطومان اِرَم که با همراهی حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی-نماینده ولی فقیه در مازندران و رجب نعمتی- سرپرست ستاد فهمای مازندران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر با بیان اینکه مسجد نماد استواری تمدن اسلامی از دیرباز تا کنون بوده و در دوران صدراسلام مطمئنا درخشان ترین تاریخ حیات مسجد بوده است، اظهار کرد: در صدراسلام مسجد مهمترین سنگر برای رسیدگی به امورات جامعه اسلامی بوده که ای نقش در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حال احیا می باشد.

وی با بیان اینکه هسته اصلی تشکیلات انقلاب اسلامی از مسجد بوده، افزود: به فرموده امامین انقلاب مسجد مهمترین سنگر انقلاب است.

آهنگر با بیان اینکه تشکیل کانون های مساجد به جهت احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی، تبلیغی و هنری مسجد و تربیت و رشد نیروهای مومن، انقلابی و کارآمد، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در روستاها و شهرها و مقابله با تهاجم فرهنگی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، گفت: کانون های مساجد باید پایگاه بصیرت بخشی به نسل نو باشند.

وی با بیان اینکه مدیران فرهنگی مساجد باید برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن مسئله محور عمل کنند، افزود: باید با آسیب شناسی و شناخت مخاطب هماهنگ با سایر مجموعه های فعال مسجد و هیات امنا جبهه عظیمی برای اعتلای فرهنگ ناب اسلامی در محلات تشکیل شود.

آهنگر با اشاره به اثرگذاری بهره مندی از هنر جهت جذب مخاطب به مساجد، گفت: کانون های مساجد با جلب مشارکت های مردمی و تشکیل گروه های سرود و تئاتر می توانند زمینه ساز حضور نوجوانان و جوانان در مساجد باشند.

وی از تلاش برای تخصصی شدن کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و افزود: تامین تجهیزات و ایجاد زیرساخت های کار فرهنگی در مساجد نیز در دست اقدام است.

آهنگر با تاکید براینکه معتقدم اگر قرار حرکت اثرگذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام شود باید با محوریت مسجد صورت گیرد، اذعان کرد: فعال سازی کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار سایر مجموعه های فرهنگی مسجد می تواند نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی باشد.

وی به فعالیت ۱۷۳کانون فرهنگی هنری مساجد در ساری اشاره کرد و یادآورشد: هزار و ۲۰۰کانون در مساجد استان فعال هستند تلاش داریم تعداد این کانون ها به چهار هزار برسد.

به گزارش شبستان، مردم شریف محله مسجد صاحب الزمان(عج) کوی شهید شیخی ارم ساری نماز مغرب و عشا را به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی-نماینده ولی فقیه در مازندران در حاشیه آئین افتتاح کانون فرهنگی هنری شهدای خانطومان اقامه کردند.

کد خبر 1621553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha