راه مقابله با دشمنان انقلاب، استمرار راه شهدا و مقاومت است

به گفته حجت الاسلام حسینی نسب، راه مقابله با جنگ شناختی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جبهه دشمنان انقلاب اسلامی، استمرار راه شهدا و عمل به درس آنان یعنی مجاهدت، ایستادگی و مقاومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه های نماز جمعه با اشاره به گناهان و کارهای حرام در مراسم عروسی گفت: رقص، شاباش، اختلاط زن و مرد، آزار و اذیت مردم خصوصا همسایگان از دیگر گناهانی است که متاسفانه مراسم های عروسی به آنها آلوده است.  
حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به دو برنامه اجرا شده در فضای فرهنگی کشور که هر دو مربوط به شهدا بود که برنامه اول دیدار ستاد ملی کنگره ۳۴۰۰ شهید اردبیل با مقام معظم رهبری بود که رهبر معظم انقلاب حفظ و تثبیت راه شهدا و انتقال سیره عملی آنان به نسل جوان را وظیفه‌ای مهم دانستند و از علما، روشنفکران، دانشگاهیان و صاحبان مناصب دولتی، خواستند به تناسب جایگاه خود نقش‌آفرینی کنند، گفت: راه  مقابله با جنگ شناختی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جبهه دشمنان انقلاب اسلامی، استمرار راه شهدا و عمل به درس آنان یعنی مجاهدت، ایستادگی و مقاومت است.
وی با اشاره به تقریظ مقام معظم رهبری بر دو کتاب «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» که روایتی از زندگی بسیجی شهید مصطفی صدر زاده است، گفت: شهید مصطفی صدر زاده یک الگو برای جوانان امروز و فرداست و ما هر چه داریم ثمره خون شهداست و کسانی که در پیاده روی اربعین شرکت می کنند، به نیابت از شهدا در پیاده روی اربعین شرکت کنند.
امام جمعه سلطانیه با اشاره به سفر رئیس جمهور به آفریقای جنوبی و شرکت در اجلاس بریکس و عضویت ایران در این گروه و با بیان اینکه بریکس در واقع پنج کشور قدرت اقتصادی جهان هستند که متشکل از چین، هند، برزیل، آفریقای جنوبی و روسیه است که حدود ۴۲ درصد جمعیت جهان را دارند و در حال حاضر ۲۳ کشور بطور رسمی درخواست عضویت در این گروه هستند و ایران از جمله آنهاست که البته عضو گروه قدرتهای اقتصادی جهان شد، گفت: عضویت ایران در بریکس یک دستاورد مهم دیگر برای نظام و دولت است و نشان می دهد که دولت در سیاست خارجی کارنامه قابل قبولی دارد و این نتیجه چند جانبه گرایی و روابط با همه کشورهای دنیا بجای توجه به غرب است.  
وی با بیان اینکه بعد از عضویت ایران در شانگهای، عضویت در بریکس نشانه رویکرد نوین کشورهای قدرتمند غیر غربی به نقش ایران در تغییر هندسه قدرت جهانی است، افزود: بریکس رقیب جدی برای اقتصاد غرب است و این گروه می تواند نقش مؤثری در دلار زدایی و پایان سلطه دلار داشته باشد.
خطیب جمعه سلطانیه به طرح تعطیلی شنبه ها در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه هر چند این طرح شاید از لحاظ اقتصادی و تجاری دارای منافعی باشد اما از لحاظ فرهنگی آسیب های هم خواهد داشت، افزود: اولا شنبه روز کاری است و روز پنجشنبه و جمعه روز دعا و عبادت و زیارت است و تعطیلی شنبه این مسائل را کمرنگ خواهد کرد. ثانیا اگر تهران مشکلاتی دارد باید برای تهران فکری بشود و نمی توان برای کل کشور یک نسخه نوشت و ثالثا این کار نوعی تَشَبُّه به کفار است.
امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت ۸ شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر توسط منافقان در سال ۱۳۶۰ و با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر دو یار دیرین امام و اسوه علم و تقوا، ایمان و عمل و نماد خدمت به مردم و مظهر کار و تلاش بودند، گفت: شهیدان رجایی و باهنر قربانی تروریسم هستند.
وی با اشاره به اینکه روز هشتم شهریور روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده، و با بیان اینکه ایران اسلامی همواره آماج حملات تروریستی آمریکا و غرب بوده و ۱۷ هزار شهید از اقشار مختلف و شهدای شاهچراغ و شهدای امنیت نشانگر این است که ایران قربانی تروریسم است، افزود: مدعیان مبارزه با تروریسم، هم تروریسم و هم با ایجاد داعش و طالبان تروریسم پرور و هم با حمایت از منافقین و گروه های تکفیری حامی تروریسم هستند.
حسینی نسب با گرامیداشت هفته دولت و تبریک روز کارمند و هفته دولت و با بیان اینکه دولت از عملکرد دو ساله خود و از تحقق وعده هایی که داده، گزارش دهد، گفت: هفته دولت بهترین فرصت برای زیر ذره بین قرار کردن وعده ها و عملکرد دولت است.
کد خبر 1621593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha