دولت سیزدهم معطل چراغ سبز آمریکا نماند/ رود خروشان اربعین در برابر دین زدایی جریان پیداکرده است

امام‌جمعه قم گفت: دولت سیزدهم به‌جای معطل ماندن چراغ سبز آمریکایی‌ها و با تکیه‌بر روابط نو به تقویت سیاست چندجانبه گرایی و نگاه غیر غربی پرداخته و تابه‌حال هم دستاوردهای بسیار خوبی داشته که آثار آن نمایان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز ( جمعه سوم شهریورماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلا قدس برگزار شد با اشاره به موضوع تقوای الهی گفت: باید از هدایت‌های قرآنی استفاده کنیم و زمانی که تقوا وجود داشته باشد، این هدایت الهی به‌عنوان واقعی کلمه در اختیار ما خواهد بود.

امام‌جمعه قم با اشاره به اقدامات منافقین طبق آیات قرآن کریم گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که باوجوداینکه منافقین این‌همه ضربه زدند، اما اگر توبه کنند، مورد عفو قرار می‌گیرند.

وی بیان داشت: انسان تا لحظه مرگ در دنیا، در مسیر تحول و دگرگونی است و باید همواره به دنبال حول حالنا باشیم و تا زنده هستیم از فرصت‌ها استفاده کرده و به دنبال توبه باشیم.

باب الحسین(ع) قدرتمندترین درب توبه است

سعیدی گفت: خداوند مسیرهای مختلفی را برای توبه قرارداده است که ازجمله وسیع‌ترین آن‌ها باب الحسین(ع) است که به‌عنوان پرنفوذترین و قدرتمندترین درب‌های توبه به شمار می‌رود.

امام‌جمعه قم به فرارسیدن هفته دولت اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر گفت: مقام معظم رهبری در این خصوص می‌فرمایند که همه سعی دولت این باشد که ارزش‌های اسلامی را هر چه بیشتر در جامعه زنده کند.

شهید صدر زاده توحید را سرلوحه کار خود قرارداد

وی همچنین به‌روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور به این مناسبت سفری به قم داشته و با علما و مراجع عظام تقلید دیدار کردند و استاندار جدید را نیز معرفی کرده که امیدواریم آقامیری استاندار جدید در قم موفق باشند.

سعیدی گفت: رئیس‌جمهور در مسجد مقدس جمکران به سخنرانی پرداختند و در این مراسم از تقریظ مقام معظم رهبری و کتاب شهید مصطفی صدر زاده رونمایی شد و به‌راستی این شهید والامقام توحید سرلوحه کار خودش بود و همواره در این زمینه کوشید.

رود خروشان اربعین در برابر دین زدایی جریان پیداکرده است

وی در ادامه به فرارسیدن اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: مسلمانان توانستند رود خروشان اربعین را در برابر دین زدایی و قرآن سوزی دشمن قرار دهند، چون راهپیمایی اربعین راه شهدا است که همان اسلام ناب محمدی به شمار می‌رود.

امام‌جمعه قم گفت: مسئولیت مهم همه در موضوع اربعین حسینی این است که با الهام از حماسه پرشور عاشورا نام و یاد شهدا را احیا کنند و این در راستای همان حرکتی است که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) آن را پیمودند و مردم با تدبر در اربعین حسینی با حماسه کربلا بیشتر آشنا خواهند شد.

پیوستن ایران به اجلاس بریکس نشان‌دهنده نقش جمهوری اسلامی در تبیین هندسه قدرت جهانی است

سعیدی با اشاره به حضور ایران در اجلاس بریکس گفت: بریکس نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصاد نوظهور است، این موضوع رقیب قوی برای آمریکا و اروپا به شمار می‌رود که پیوستن ایران به اجلاس بریکس نشان‌دهنده نقش جمهوری اسلامی در تبیین هندسه قدرت جهانی است.

دولت سیزدهم معطل چراغ سبز آمریکا نماند

وی بیان داشت: دولت سیزدهم به‌جای معطل ماندن چراغ سبز آمریکایی‌ها و با تکیه‌بر روابط نو به تقویت سیاست چندجانبه گرایی و نگاه غیرعربی پرداخته و تابه‌حال هم دستاوردهای بسیار خوبی داشته که آثار آن نمایان خواهد شد.

وی افزود: دولت سیزدهم دنیا را محدود به آمریکا و اروپا نمی‌داند و در اجلاس‌های مهم ازجمله بریکس و شانگهای که نگاه جدید به‌دوراز اروپا و آمریکا است حضور دارد و متقابل ایران می‌تواند در بخش انرژی، نیروگاه، ساختمان و جاده‌سازی و فعالیت‌های دانش‌بنیان به کشورهای عضو بریکس خدمات ارائه دهد.

سعیدی گفت: ملت ما در پرتو آموزه‌های الهی آموخته است که قدرت صرفاً به سخت‌افزار نیست و بلکه قدرت به ایمان و همت بلند و ذهن جوشان و کار جهادی برای خداوند است و این رمز پیروزی مردم است.

امام‌جمعه قم با اشاره به اقدامات صهیونیست‌ها گفت: رژیم درمانده و بحران‌زده صهیونیست هم دیگر آن احساس اقتدار گذشته خود را ندارد و دیگر از هیاهوی عادی‌سازی با دیگر کشورها خبری نیست، آری هر کشوری به آمریکا و اروپا تکیه کرد فروپاشیدند و هر کشوری به کشور امام زمان یعنی جمهوری اسلامی تکیه کردند، ماندگار شدند.

وی افزود: امروز سیاست خارجی ما قدرت گرفته است و هرکسی می‌خواهد در برابر ظلم مقاومت کند به کشور ما نگاه می‌کند، همسایگان ما تغییر نگرش داده‌اند و متوجه شدند که ایران اسلامی به قدرتی تبدیل‌شده که اگر همه دنیا باهم متحد شوند، نمی‌توانند جمهوری اسلامی را از مسیر خود ذره‌ای منحرف کنند.

دشمنان در برابر ملت ایران هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند

سعیدی خطاب به دشمنان نظام اسلامی گفت: دشمنان خارجی و منافقین کوردل و منحرفین از خط اهل‌بیت هم بدانند از ابتدا تاکنون توانستند با نظام مقدس اسلامی ایران باوجود ترورها و اغتشاشات و ... مقابله کنند و از این به بعد هم نمی‌توانند هیچ غلطی انجام دهند.

کد خبر 1621600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha