همه آزادگان جهان خود را به گردهمایی اربعین پیوند بدهند

خطیب موقت جمعه کرمان گفت: زیارت اربعین و این گردهمایی نقطه اِعداد و اعتداد و گردآوری قوه انسانی و فکری و معنوی و نظامی و قوه سخت و نرم شود تا به فضل پروردگار زمینه ساز ظهور بشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام امان الله علیمرادی، در خطبه‌ اول نمازجمعه(۳شهریورماه) حب امام حسین علیه السلام زیارت آن حضرت را خیر آور دانست و افزود: طبق روایت، هر کس این دو حب در وجودش باشد یعنی خداوند برای او اراده خیر کرده است‌.

خطیب موقت جمعه کرمان با اشاره به اهمیت و عظمت زیارت اربعین اظهار کرد: هر انسان آزاده و مسلمان حقیقی و هر شیعه ای خود را به این مجمع پیوند بدهد تا یک مجمع جهانی شکل بگیرد و مصداق آیه ۶۰ سوره انفال شود.

وی با استناد به آیه صدرالاشاره، ابراز امیدواری کرد: زیارت اربعین و این گردهمایی نقطه اِعداد و اعتداد و گردآوری قوه انسانی و فکری و معنوی و نظامی و قوه سخت و نرم شود تا به فضل پروردگار زمینه ساز ظهور بشود.

حجت الاسلام علیمرادی خاطرنشان کرد: زیارت اربعین بسیار عظیم است و در سال‌های اخیر به فضل پروردگار  بسیار باشکوه برگزار می شود و مردم ایران سهم زیادی در آن دارند و ملت عراق هم نقش و جایگاه خود را به زیبایی ایفا می کنند.
 

وی در خطبه دوم نمازجمعه به ویژگی‌های انسان متقی و امت باتقوا پرداخت و گفت: چنین انسان و امتی ظلم‌ نمی کند زیرا منشا ظلم و بی عدالتی استکبار نفس و جهل است و انسان با تقوا حدود الهی را رعایت می‌کند و هر کجا که باشد عدل‌گستر است و بدون تقوا جهان آرزوی عدالت را باید به گور ببرد زیرا تا تقوا حاکم نشود عدالت محقق نمی شود.

خطیب موقت جمعه کرمان کظم غیظ و خشم فرو رفته قرار ندادن چنین خشمی به عنوان‌ منشأ عمل را از دیگر خصوصیات انسان متقی و امت باتقوا نام برد و افزود: آدم باتقوا آتش‌نشان جامعه است که آتش افروخته شده دشمنان در جامعه را فرو می نشاند.

وی ادامه داد: انسان باتقوا همواره مراقب است کسی از عالم اسلام و کشور اسلامی جدا نشود و زوایه نگیرد و اگر هم کسی جدا شد، او می کوشد آن فرد را به اسلام و ایران و انقلاب پیوند بدهد و چنین انسان باتقوایی حافظ هویت اسلامی و ملی جامعه است.

حجت الاسلام علیمرادی آشتی دادن در اختلافات و برجسته کردن خوبی ها و ولو از رقیب را ویژگی دیگری از انسان های متقی و ملت باتقوا دانست و گفت: خود این نظام مبارک و انقلاب عظیم کارهای بزرگی کردند که باید نشان داده شود زیرا خوبی ها باید نمایان شود تا دلها پرامید شود و عیب ها و کاستی ها پوشانده شود اما نهی از منکر هم در جای خود بشود و حق را بگوید ولو به ضررش تمام شود.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام به روایت هفتم صفر را تسلیت گفت و با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: این دو شهید در همه خوبی ها در حد اعلی بودند و در معرفت و ایمان دینی و اخلاق اسلامی و اعتقاد به قیامت به گونه ای عمل کردند که قیامت سرافراز باشند و نام نیک آنها در ادبیات انقلاب اسلامی بر سر زبان ها است.

حجت‌الاسلام علیمرادی با بیان اینکه شهید باهنر از مفاخر دیار کریمان هم هست؛ مردی دانشمند و انقلابی و اخلاق مدار و شخصیتی که می تواند الگو برای آحاد جامعه باشد؛ تاکید کرد: سزاور است اهل تبیین و کسانی که نقشی در قلم و هنر و بیان دارند این شخصیت های ممتاز را سر دست بگیرند تا مرجع فکری و اخلاقی و سیاسی جوان ما بشوند و شایسته نیست که این شخصیت‌ها برای نسل جدید گمشده و پنهان باشند.

وی به همین مناسبت هفته دولت را تبریک گفت و با افزودن این نکته که دولت باید الگوی خود را حکومت امیرالمؤمنین  قرار بدهد؛ هفته دولت را فرصتی برای قدرشناسی از دولتمردان و فرصتی برای نقد و ارزیابی عملکرد دولت دانست و تصریح کرد: سزاوار است دولت چون منصوب به اسلام است و نه فقط قوه مجریه که همه اجزای حکومت خود را با عیارها و معیارهای اسلامی و نه با معیارهای سایر کشورها ارزیابی کنند.

خطیب موقت جمعه کرمان عیاری تعیین شده قرآن را در آیه ۴۱ سوره حج دانست و اظهار کرد: اقامه نماز و پرداخت زکات و فقرزدایی و توازن اقتصادی و حاکمیت معروف ها و دور کردن بدی ها و ظلم و نابرابری و تبعیض از جمله این معیارها است و ارزیابی؛ وظیفه اخلاقیِ فردی و اجتماعی و سیاسی است.

وی با تاکید بر اینکه دولت اسلامی باید فقرستیز باشد و طغیانگر نباشد؛ جلب رضایت توده مردم را یکی دیگر از معیارها دانست.

خطیب موقت جمعه کرمان در پایان روز پزشک را تبریک گفت.

کد خبر 1621603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha