کارگاه آموزشی عکاسی در سنندج برگزار شد

در راستای برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران که از یکم شهریور در سنندج افتتاح شد، کارگاه آموزشی عکاسی در دانشکده معماری  برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، سلسله کارگاه‌های آموزشی سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران که از یکم شهریور در سنندج افتتاح شد، از دوم شهریور ماه در دانشکده معماری دانشگاه کردستان آغاز بکار کرد.

در این کارگاه‌های آموزشی که در رشته‌های مختلف نگارگری، خوشنویسی، طراحی، نقاشی، عکاسی و غیره برگزار شد، هنرجویانی از شهرهای مختلف کشور شرکت داشتند.

در کارگاه آموزشی رشته عکاسی، اساتیدی همچون مهدی طاهری و سید شهاب الدین واجدی به آموزش نکاتی در مورد عکاسی پرداختند.

‌استاد طاهری در این کارگاه اظهار کرد: پیشرفت در عرصه هنر بویژه در حوزه عکاسی نیازمند کسب تجربه است.

وی نگاه به سوژه و نور مناسب را در عکاسی مهم خواند و گفت: عکاس باید دید و نگاه درستی به سوژه داشته باشد.

استاد واجدی نیز در این کارگاه آموزشی بیان کرد: عکاسی دوره رشد و تکامل دارد که عکاس در این مسیر باید رشد کند و در این دوران به تکامل برسد.

وی خطاب به هنرجویان عکاسی این کارگاه اعلام کرد: باید علاقمندی به شاخه عکاسی را کشف کنید تا دوره رشد و تکامل را در پیش بگیرید.

وی اضافه کرد: صاحب سبک شدن در عکاسی نیازمند بلوغ در عکاسی است که باید به آن دست یافت.

کاربرد گرافیک در عکاسی، نگاه انتقادی در عکس،  مستند و عکاسی طبیعت از موارد مطرح شده در این کارگاه بود.

مهدی طاهری مدرس عکاسی دانشکدۀ هنر دانشگاه الزهرا (س)، مدرس دانشکدۀ رسانۀ مرکز علمی و کاربردی خبرگزاری فارس، مدرس مرکز آموزش‌های تخصصی دانشگاه سوره، مدرس مرکز آموزش‌های آزاد خبرگزاری فارس، مدرس مؤسسۀ کتاب‌آرایی ایرانی است و سابقۀ همکاری به عنوان مدرس عکاسی با سازمان فضای مجازی سراج و کانون فرهنگی-هنری راه عمار را در سوابق کاری‌اش دارد. او در جشنواره‌های عکاسی زیادی نیز داوری کرده است. مهدی طاهری دورۀ عکاسی را در سطح مقدماتی و پیشرفته در مدرسه اسلامی هنر تدریس کرده است

سید شهاب الدین واجدی نیز عکاس و فعال رسانه‌ای کشوری است که آثار او در رسانه‌های مختلف منعکس شده است.

کد خبر 1621662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha