پوشش در ایران قانون ندارد

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه متاسفانه در کشور پوشش قانون ندارد، گفت: قوانین مربوط به پوشش در همه جای دنیا وجود دارد و با یک جست‌وجوی ساده می‌توان محدودیت‌ها و حد و مرزهایی را که برای پوشش در هر کشوری وجود دارد، اما در جمهوری اسلامی ایران هنوز لباس پوشیدن قانون ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین طاهری- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور امروز(۴شهریور) در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه تشکل های مردمی اصلی ترین ابزار برای احیای امربه معروف و نهی از منکر به شمار می روند، اظهار کرد: تشکل ها برای مبارزه با منکر باید یقه دستگاه ها را بگیرند و مطالبه گر باشند.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی، بحث عفاف و حجاب، ورود در دستگاه‌های دولتی، حمایت از آمران و ناهیان را از جمله وظایف قانونی این ستاد برشمرد.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه حجاب موضوع فرهنگی است که متأسفانه دشمن آن را امنیتی می‌کند، گفت: همراهی با دیگر دستگاه ها اصل است در ستاد امربه معروف و نهی از منکر عده و عده نداریم باید از ظرفیت مردم(تشکل های مردمی، دستگاه ها و ... برای انجام ماموریت های این ستاد بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه احیای امربه معروف و نهی از منکر باید در سبک زندگی مردم رقم خورده شود، ادامه داد: به طور نمونه ۱۶۰پت شاپ در استان مازندران فعال است نباید اجازه دهیم فرهنگ غربی و حتی زبان بیگانه در کشور به ویژه مازندران با پیشینه فرهنگی و دینی رواج یابد.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر از طرح های فرهنگی به طور نمونه در سواحل حمایت خواهد کرد، گفت: حضور طلاب و جهادی ها در سواحل حتی برای اقامه نماز جماعت اثرگذار خواهد بود البته اگر طرح های جامع برای کار فرهنگی در سواحل ارائه شود حمایت خواهد شد.

وی با بیان اینکه رسانه های بیگانه در بحث کتک زدن آمرین به معروف در کف خیابان ها سیاه نمایی می کنند،  خاطرنشان شد: مردم می‌توانند با تشکیل تشکل به مطالبه‌گری در عرصه‌های مختلف بپردازند و ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر نیز از آن‌ها حمایت خواهد کرد.  

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه متاسفانه در کشور پوشش قانون ندارد، گفت: قوانین مربوط به پوشش در همه جای دنیا وجود دارد و با یک جست‌وجوی ساده می‌توان محدودیت‌ها و حد و مرزهایی را که برای پوشش در هر کشوری وجود دارد، اما در جمهوری اسلامی ایران هنوز لباس پوشیدن قانون ندارد.

وی با بیان اینکه ستادامربه معروف و نهی از منکر باید صدای اصناف، باغدار، کشاورز، مردم و ... باشد، افزود: کار این ستاد فقط ترویج عفاف و حجاب نیست باید با حضور در جمع مردم به ویژه دانشجویان و برگزاری کرسی های آزاداندیشی، تشکل های مردمی برای تحقق ماموریت های ستادامربه معروف و نهی از منکر تشکیل شود.

حجت الاسلام طاهری باید در حوزه امربه معروف و نهی ازمنکر نقطه زنی شود، گفت: به طور نمونه در مواجه با صنف متخلف نباید مستقیم به پلمب پرداخته شود چراکه خوراک به رسانه های بیگانه داده می شود بلکه می توان بامحرومیت صنف متخلف از امکانات اجتماعی و... زمینه رفع تخلف و دعوت به خوبی را فراهم کرد.

کد خبر 1621713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha