مهمترین محور در جهاد تبیین پرداختن به شخصیت مقام معظم رهبری است

حجت الاسلام راجی تبیین شخصیت مقام معظم رهبری را اصلی ترین محور در جهاد تبیین نام برد و گفت: بیشترین هجمه دشمن و پرتکرارترین واژه او از فتنه ۷۶ تا سال گذشته نیز ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین راجی، شنبه(۴ شهریور) در جمع تعدادی از کارکنان دولت گفت: یکسال و یک ماه و ۲۰ روز پیش مقام معظم رهبری فرمان تاریخی جهادتبیین را صادر کردند.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء افزود: نزدیک دو سال است ایشان مرتب از جهاد تبیین می گویند و گرچه کارهای خوبی اتفاق افتاده اما اتفاقات ارزشمند گسترده کم بوده و یا نبوده و درد بزرگتر این است خیلی‌ها در کشور جهاد تبیین را نمی شناسند.

وی در خطاب به مسئولین حاضر در جلسه با اشاره به اینکه با توجه به مسئولیت و تریبونی که در اختیار دارید، در مدرسه و مساجد و...حضور یابید و اولویت ما باید جهاد تبیین باشد؛ درباره چگونگی پرداختن به جهاد تبیین مطالبی بیان کرد.

حجت‌الاسلام راجی با افزودن این مطلب که رهبری از روز اول صدور این فرمان تا امروز ۳۸ مصداق عنوان کردند که نیازمند تبیین است؛ تصریح کرد: جهاد؛ ناظر بر حرکت و هجمه دشمن است و باید دید کدام یک از مصادیق را دشمن مورد توجه قرار داده است.

وی توجه به دو اصل «تبیین اصول، مبانی و امهات» و «سایر امور خرد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی که مورد تحریف دشمن واقع شده است» در جهاد تبیین را مهم دانست و بیان کرد: اصول و مبانی شامل ۵+۱ است زیرا پنج مورد را راهبری فرمودند اما مهمترین اصل را بیان نکردند و آن عبارت از تبیین شخصیت خود ایشان است که بیشترین هجمه دشمن و پرتکرارترین واژه از فتنه ۷۶ تا سال گذشته نیز ولایت است.

حجت الاسلام راجی ادامه داد: وقتی بیشترین هجمه دشمن نسبت به رهبری است چرا مهمترین محور دفاع و تبیین ما مقام‌معظم رهبری نیست؟ در حالیکه مهمترین محور ورود ما برای تبیین باید شخصیت ایشان باشد و درباره ایشان کار اثرگذار انجام دهیم.

وی با اشاره به هشدارهای امام خامنه ای در خصوص عدم ورود واکسن های آمریکایی به کشور در دوران کرونا؛ اظهار کرد: خود سازندگان فایزر اعتراف کردند که از این واکسن استفاده نکردند و این یعنی مقام معظم رهبری یک تنه ملت را نجات دادند.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء گفت: اساتید علوم سیاسی چرا نمی گویند مقام معظم رهبری چند سال پیش فرمودند «همه دولت ها خواستند از صندوق بین المللی پول، قرض بگیرند اما من نگذاشتم» چرا نمی گوییم کسانی که این قرض را گرفتند بیچاره شدند؟

وی تأکید کرد: در جهاد تبیین باید اینها را هم بگوییم که فرمانده نیروی دریایی ارتش می گوید ناوگروه 86 از تدابیر رهبری مبنی بر هشدار نسبت به طوفان های دریای آرام استفاده کرده است.

حجت الاسلام راجی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نقش اصلی را در خدمات نظام داشته اند؛ افزود: مظلومیت ایشان به جایی رسیده که استاد راهنما به دانشجویی که در پایان نامه اش از نظرات رهبری استفاده کرده، می گوید این نظرات علمی نیست حال آنکه رهبری در حالی استفاده از نانو برای درمان سرطان را مطرح کردند که خود اساتید این علم به آن فکر نکرده بودند و یا معاون علمی رئیس جمهوری می گوید این معاونت هم به دستور رهبری شکل گرفته است.

وی با اشاره به تلسط امام خامنه ای به علوم مختلف، تأکید کرد: تبیین شخصیت ایشان مهمترین محور جهاد تبیین است اما دولتمردان برای این امر هیچ کار نمی کنند؛ رهبری را حاج قاسم شناخت که سه بار فرمود« والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد»

استاد حوزه و دانشگاه دومین محور جهاد تبیین را مقابله با بزک پهلوی به عنوان یکی از نقشه های اساسی دشمن دانست و تصریح کرد: جان گونتر، نویسنده آمریکایی که قاره پیمایی می کرده در سال ۱۳۱۶ که مسئولین جمهوری اسلامی هنوز به دنیا نیامده بودند از جنایات پهلوی در ایران نوشته است اما جوانان ما اینها را نمی دانند و کار به جایی رسدیه که دشمن حتی ساواک را هم بزک می کند.

وی تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به گونه ای که برای مردم پرجاذبه باشد را یکی دیگر از محورهای جهاد تبیین نام برد و اظهار کرد: گفتن آمار و ارقام به ذهن طرف کمک می کند اما دل او را همراه نمی کند لذا باید روایت پیشرفت گفت؛ به طور مثال اگر از سختی که در آبرسانی اتفاق افتاده است بگوییم، دل او(مخاطب) همراه می شود.
 

حجت الاسلام راجی با بیان اینکه دشمن روایت می کند اما ما فوق العاده کار کردیم و به گوش کسی نمی رسد؛ از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی به داشتن بالاترین میزان امید به زندگی، بالاترین رشد در توسعه نیروی انسانی، بالا بودن متوسط دسترسی مردم کشورمان به انرژی، رشد دسترسی بانوان به تحصیل اشاره کرد.

وی ادامه داد: یک چهارم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مربوط به دستاوردهای نظام است.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء تبیین ریشه مشکلات را از دیگر محورهای جهاد تبیین دانست و خودرو، تورم، ارزش پول ملی، مسکن، فساد و بیکاری را از عمده مشکلات نام برد و تأکید کرد: باید ریشه مشکل را بگوییم و تبیین کنیم زیرا منطق گفتن دستاوردها و مشکلات، منطق خاصی است.

وی در پایان گفتن واقعیت های سایر کشورها و دشمن شناسی را از دیگر محورهای جهاد تبیین عنوان کرد.

کد خبر 1621785

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha