مردم کردستان با سلحشوری توطئه دشمنان را خنثی کردند

ضرغامی گفت: کردستان یک استان استثنایی به‌لحاظ طبیعی و توریسم است و با داشتن مرز باشماق می‌تواند ظرفیت بسیار مناسبی برای تردد زائران باشد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارم شهریورما ۱۴۰۲ در ورود به استان کردستان در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان کردستان بسیار غنی است و ما امروز برای پیگیری مأموریت‌های وزارتخانه‌ و به‌دعوت نمایندگان مجلس و با هماهنگی استاندار کردستان از شهرهای مختلف این استان بازدید خواهیم کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: کردستان دارای قدمتی تاریخی و مهد فرهنگ، هنر و تمدن ایران زمین و افتخاری برای ملت ایران است.

ضرغامی عنوان کرد: علی‌رغم اینکه در اوایل انقلاب، دشمنان نگاه پرطمعی به این استان داشتند اما با آگاهی، سلحشوری و هوشیاری مردم این منطقه توطئه‌های دشمنان خنثی شد.

مردم کردستان با سلحشوری توطئه دشمنان را خنثی کردند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: امروز مسائل متعدد این استان به‌ویژه در حوزه گردشگری بررسی خواهد شد.

زائرین اربعین، باشماق مریوان را به عنوان مرز تردد انتخاب کنند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص تردد زائران اربعین حسینی از مرز باشماق گفت: توصیه ما به زائران اربعین حسینی این است که استان کردستان و مرز باشماق مریوان را با توجه به وضعیت آب و هوایی و جاذبه‌های گردشگری و ایجاد تعادل و کمک به تردد در مرزها، به‌عنوان مسیر خود انتخاب کنند.

ضرغامی بیان کرد: مرز باشماق به‌عنوان یکی از مرزهای شش‌گانه برای دومین سال پیاپی افتخار میزبانی از تردد و میزبانی زوار اربعین حسینی را دارد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه یکی از  سیاست‌های ما جایگزینی مسیرهای گردشگری است، افزود: توصیه ما به زائران اربعین این است که کردستان و مرزهایی همانند باشماق را برای تردد انتخاب کنند چرا که هم آب‌وهوای مناسب‌تری دارد و هم فرصت مناسبی برای آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری کشور است.

ضرغامی اظهار کرد: همه جای ایران مقصد گردشگری بوده  و دارای ظرفیت‌های طبیعی و میراثی فراوان است اما کردستان یک استان استثنایی به‌لحاظ طبیعی و توریسم است و با داشتن مرز باشماق می‌تواند ظرفیت بسیار مناسبی برای تردد زائران باشد.

مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دقایقی پیش با استقبال استاندار کردستان وارد فرودگاه سنندج شد.

مردم کردستان با سلحشوری توطئه دشمنان را خنثی کردند

سیدعزت‌الله ضرغامی امروز شنبه ٤ شهریورماه ۱۴۰۲ با ورود به شهرستان سنندج مورد استقبال استاندار کردستان، نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان قرار گرفت.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر یک‌روزه به استان کردستان، از پروژه‌های شاخص گردشگری از جمله هتل شادی ٢ و مجتمع گردشگری الماس غرب سنندج بازدید می‌کند.

سیدعزت‌الله ضرغامی همچنین با حضور در مرز بین‌المللی باشماق مریوان، در جریان روند ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی قرار می‌گیرد.

مردم کردستان با سلحشوری توطئه دشمنان را خنثی کردند

حضور در منطقه جهانی هورامان و بازدید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و کارگاه‌های صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر میراث‌فرهنگی به استان کردستان است.

کد خبر 1621789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha