دستگاه قضایی به مسائل ۸۰ معدن کردستان ورود کرده است

حجت‌الاسلام حسینی گفت: دستگاه قضایی استان کردستان در ۲ سال اخیر به مسائل ۸۰ معدن استان اعم از نحوه برداشت، صدور مجوزها، پرداخت حقوقات دولتی و غیره ورود کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در آیین تکریم و معارفه روسای حوزه‌های قضایی شهرستان دهگلان و بخش سریش‌آباد اظهار کرد: عدالت شئون مختلفی دارد و اگر در جامعه عدالت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی محقق شود می‌توان گفت که عدالت به تمام معنا محقق شده است.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری دستگاه قضایی، عیار سلامت جامعه است و در طول ۴۰ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی و با صدور بیانیه گام دوم انقلاب، دستگاه قضایی سعی کرده تا در طراز این بیانیه گام بر دارد. 

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: سند تحول قضایی که به تایید مقام معظم رهبری رسیده، به نوعی چشم‌انداز دستگاه قضایی به شمار می‌رود و امسال نیز سال پایانی اجرای این سند بوده و روزآمد کردن این سند در دستور کار مسئولین عالی قوه قضاییه قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان از تشکیل قرارگاهی در دادگستری استان متناظر با قرارگاه پیگیری و اجرای فرآمین رهبر معظم انقلاب در قوه قضاییه خبر داد و افزود: سند تحول قضایی و فرآمین معظم‌له نقشه راه دستگاه قضایی است و در تمامی استان‌ها و همچنین استان کردستان به لحاظ شرایط خاص هر استان برنامه عملیاتی بر اساس سند تحول و فرامین مقام معظم رهبری تدوین و ابلاغ شده و در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام حسینی استان کردستان را از استان‌های موفق در اجرای این برنامه عملیاتی دانست و خاطرنشان کرد: با زحمات و تلاش‌های روسا و دادستان‌ها در استان در حوزه حقوق عامه در چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی انجام شد که از جمله آنها می‌توان در حوزه آب و معادن اشاره کرد.

دستگاه قضایی به مسائل ۸۰ معدن کردستان ورود کرده است

رئیس کل دادگستری استان کردستان عدالت را دارای شئون قضایی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و فرهنگی دانست و افزود: تحقق عدالت قضایی بر عهده دستگاه قضایی است ولکن تحقق شئون مختلف عدالت بر عهده سایر دستگاههای اجرایی در جامعه است.

وی افزود: دستگاه قضایی استان در ۲ سال اخیر به مسائل ۸۰ معدن استان اعم از نحوه برداشت، صدور مجوزها، پرداخت حقوقات دولتی و ... ورود کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: موفقیت و دستیابی به اهداف هر دستگاهی بویژه دستگاه قضایی منوط به وجود دو مولفه سلامت و کارآمدی است و در حوزه کارآمدی توجه به کاهش ورودی پرونده‌ها، کاهش اطاله دادرسی از طریق اصلاح و ساماندهی فرآیند دادرسی‌ها، اتقان آراء، اجرای دقیق و بهنگام آرای قضایی، تمرکز بر مسائل زندان و حتی مراقبت‌های پس از خروج از زندان لازم و ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان یادآور شد: در سال 1401 با توجه به اقدامات پیشگیرانه انجام شده در حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و همچنین استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، شاهد افزایش 6 درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری استان بوده‌ایم که نسبت به رشد 15 درصدی سال ماقبل آن، 9 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در بحث فرآیند رسیدگی‌ها نیز در سال گذشته با ساماندهی شعب و رفع مشکلات و پیچیدگی‌های موجود در فرآیند رسیدگی‌ها، با کاهش اطاله دادرسی مواجه بوده‌ایم.

رییس کل دادگستری استان تاکید کرد: استان کردستان بلحاظ داشتن ۳ مولفه مهم مرز، معدن و کشاورزی و همچنین حضور شهروندان اهل تسنن و تشیع در استان، دارای اهمیت ویژه‌ای بین استان‌های کشور است و همواره مورد طمع دشمنان قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از وظایف ذاتی دستگاه قضایی در کنار مراجع امنیتی، اطلاعاتی و اننظامی، بحث تامین مقوله امنیت است و ما در این زمینه بهیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد و با مخدوش کنندگان امنیت مردم مدارا نخواهیم کرد. 

در این مراسم، در حوزه قضایی شهرستان دهگلان از زحمات حجت‌الاسلام عبدالقادر افتخاری مهر تقدیر و حجت‌الاسلام محمد رستمی احقر بعنوان رییس جدید این حوزه قضایی معرفی شد و همچنین در حوزه قضایی بخش سریش آباد ضمن تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام محمد رستمی احقر، حکم انتصاب حجت الاسلام سعید بهرامی به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی بخش سریش‌آباد توسط رئیس کل دادگستری استان تقدیم شد.

کد خبر 1621793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha