بهره‌برداری و آغاز به‌ساخت ۳۵ پروژه عمرانی سهم زرین‌دشت در هفته دولت/پوشش صددرصدی گازرسانی تا بهره‌برداری از واحدهای مسکن مددجویی

فرماندار زرین دشت گفت: همزمان با هفته دولت ۳۵ پروژه عمرانی، بهداشتی، ورزشی و آموزشی به ارزش ۲۱۴ میلیارد تومان در این شهرستان کلنگ زنی و یا بهره برداری میشود. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، رسول بهمنی امروز شنبه (۴ شهریور) در یک نشست خبری با تشریح برنامه های هفته دولت در شهرستان زرین دشت با اشاره به اینکه در سالجاری ۳۵ پروژه زیربنایی، آموزشی، بهداشتی و عمرانی و ورزشی با اعتباری افزون بر ۲۱۴ میلیارد تومان در این شهرستان کلنگ زنی و افتتاح می شود، گفت: از این تعداد ۲۷ پروژه  با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد بهره برداری و ۶  پروژه نیز با صرف هزینه بیش از ۵۳ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود. 

وی افزود: عمده این پروژه ها در حوزه راهداری، بهسازی معابر شهری و روستایی،بنیاد مسکن،جهاد کشاورزی،بهداشت و درمان ،برق،مسکن روستایی، ورزش و مدارس شهرستان بوده است که در هفته دولت به بهره برداری و یا کلنگ زنی می شود.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دولت در شهرستان زرین دشت با تاکید بر اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز یک هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه های مختلف شهرستان زرین دشت در حال اجرا و یا عملیات اجرایی آن به پایان رسیده ، خاطرنشان ساخت: بخش زیادی از این پروژه ها از مطالبات جدی و به حق مردم شریف شهرستان زرین دشت بوده است.

افزایش ۷۶ درصدی اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای زرین دشت در سالجاری

بهمنی، با ابراز رضایتمندی از عملکرد دولت سیزدهم در این شهرستان جنوبی استان فارس، یادآور شد: در سال جاری سهم شهرستان زرین دشت از اعتبارات تملک دارایی  و سرمایه ای استان فارس با رشد ۷۶ درصدی روبرو بوده است. 

او همچنین از بهره برداری ۵ زمین چمن روباز و یک زمین چمن بزرگ با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان در زرین دشت خبر داد و گفت: تعداد ۸ زمین چمن مصنوعی نیز با مشارکت های مردمی و دولت در شهرستان زرین دشت در دست احداث است. 

نماینده عالی دولت در زرین دشت در ادامه از کلنگ زنی یک سالن چند منظوره ورزشی در روستای خسویه از توابع بخش مرکزی شهرستان زرین دشت و یک زمین چمن مصنوعی بزرگ دیگر در شهر ۲۰ هزار نفری دبیران این شهرستان خبر داد. 

بهره برداری از فاز نخست اصلاح گردنه شهرپیر تا سه ماه آینده

بهمنی در ادامه به موضوع اصلاح گردنه حاجی آباد - شهرپیر این شهرستان که با بازگشایی کامل آن شهرستان زرین دشت از بن بست خارج و  به رونق اقتصادی این شهرستان می انجامد، نیز گریزی زد و بیان داشت: اصلاح گردنه صعب العبور شهرپیر-حاجی آباد در فاز نخست با تزریق ۷۰ میلیارد تومان اعتبار و با پیشرفت ۷۵ درصدی تا سه ماه آینده به بهره برداری میرسد. 

وی گفت: یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان زرین دشت در سفر دور دوم رییس جمهور تامین اعتبار یکصد میلیارد تومانی برای شروع فاز دوم اصلاح این گردنه است تا ضمن تامین امنیت جانی مسافران و رانندگان عبوری این مسیر، باعث گشایش در اقتصاد مردم این منطقه و همچنین اتصال این شهرستان به بنادر جنوبی کشور نظیر هرمزگان بشود، چرا که  بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از رانندگان تریلرهای باری از مسیر یاد شده تردد میکنند. 

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دولت در شهرستان زرین دشت همچنین از اصلاح محورهای مواصلاتی این شهرستان حد فاصل روستای دهنو تا شهر شهرپیر در بخش ایزدخواست این شهرستان با هزینه کرد ۲۴ میلیارد تومان به طول ۱۲ کیلومتر خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶ کیلومتر باقی مانده از میدان ورودی شهر دبیران تا روستای دهنو نیز با اختصاص ۱۸ میلیارد تومان بودجه در آینده نزدیک شروع به کار میکند. 
 
او حوزه آب آشامیدنی شهرستان زرین دشت را نیز متاثر از گشایش های آبی دانست و افزود:تامین آب شرب در شهرستان زرین دشت یکی از موضوعاتی است که همواره با چالش های متعددی روبرو بوده است.

بهمنی گفت: به همین منظور در تابستان امسال برای پایان دادن به تنش آبی شهر حاجی آباد و روستاهای پیرامونی آن تعداد ۵ حلقه چاه تجهیز  و ۲ حلقه چاه نیز حفر و تجهیز شده است.

پوشش صددرصدی گازرسانی به زرین دشت

فرماندار زرین دشت به پوشش  ۱۰۰ درصدی عملیات گاز رسانی به شهرستان زرین دشت نیز گریزی زد و اظهار کرد: روستای تاریخی مزایجان از توابع بخش ایزدخواست تنها نقطه ای از شهرستان زرین دشت بودکه به دلیل صعب العبور بودن، عملیات گاز رسانی آن  در سالهای پیش انجام نشده بود ،اما در حال حاضر این پروژه نیز با  اعتبار۱۱۰ میلیارد تومان در حال انجام است که امید میرود در زمستان سالجاری مردم این منطقه از زرین دشت نیز از نعمت گاز طبیعی برخودار شوند. 

بهره برداری از بخش اورژانس بیمارستان زرین دشت با ۱۵ میلیارد تومان

به گفته وی؛ افتتاح پایگاه اورژانس دهستان خسویه با  اعتبار یک‌میلیارد تومان، بهره برداری از ۲ واحد پانسیون‌پزشکان با ۲ میلیارد تومان در روستای خسویه و زیرآب، بهره برداری از بخش اورژانس بیمارستان امام موسی کاظم (ع) شهرستان زرین دشت با ۱۵ میلیارد تومان، بهره برداری از بخش رادیولوژی درمانگاه شهرپیر با اعتبار هزینه شده یک‌میلیاردی از دیگر پروژه های هفته دولت سالجاری در شهرستان زرین دشت است. 

بهمنی اضافه کرد: افتتاح خانه بهداشت روستای چاه زبر از توابع بخش ایزدخواست زرین دشت، راه اندازی نیروگاه دیزلی ۲/۳ مگاواتی روستای مزایجان با ۴۵ میلیارد تومان، کلنگ زنی پروژه برق رسانی فشار متوسط به طول ۳۷ کیلومتر با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به منظور حل مشکلات بخشی از روستاهای  بخش ایزدخواست از جمله، گلکویه،مزایجان،مجتمع گلخانه ای فجر ایزدخواست از دیگر برنامه های هفته دولت در شهرستان زرین دشت است. 

 او همچنین در خصوص اصلاح شبکه برق ،اصلاح روشنایی معابر و رفع افت ولتاژ در سطح روستاهای شهرستان زرین دشت عنوان کرد: به همین منظور مبلغ ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که در هفته دولت امسال بهره برداری میشود. 

تزریق اعتبار ۳ میلیاردی برای اصلاح روشنایی معابر

فرماندار زرین دشت در ادامه به روشنایی معابر مرکز این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: با نصب ۵۰۰ دستگاه چراغ روشنایی بخشی از خاموشی های معابر شهر حاجی آباد با اعتبار ۳ میلیارد تومان جبران شده است. 

بهمنی از دیگر برنامه های هفته دولت سالجاری در شهرستان زرین دشت را تکمیل ،بهسازی و روکش آسفالت معابر شهر حاجی آباد در قالب ۵ پروژه به ارزش  ۱۰ میلیارد تومان دانست و افزود: آسفالت خیابان شهدا، بسیج شرقی،تجهیز کارخانه آسفالت،تامین روشنایی، لبه گذاری و آسفالت جاده سلامت مشروح برنامه های عمرانی مدیریت شهری حاجی آباد در هفته دولت است. 

بهره برداری از مدرسه خیر ساز زنده یاد راستی با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار و آغاز عملیات احداث مدرسه ۹ کلاسه شهید آفریدون شهر حاجی آباد با ۱۸ میلیارد تومان، از دیگر برنامه هایی بود که رئیس ستاد گرامیداشت هفته دولت در شهرستان زرین دشت به آن اشاره داشت.

بهره برداری از ۶ واحد مسکن مددجویی در زرین دشت

بهمنی در بخش پایانی گفتگوی خود از تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای  احداث مسکن روستایی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تا پایان سالجاری یکصد واحد مسکونی در مناطق روستایی زرین دشت به بهره برداری برسد. 
 
 ۶ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد به متراژ ۹۰ متر در روستاهای مزایجان،خسویه،گلوگاه با اعتباری بالغ بر  یک و نیم میلیارد تومان در هفته دولت امسال در شهرستان زرین دشت بهره برداری میشود.

کد خبر 1621797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha