اجرای تعزیه خوانی و نمایش خیابانی در مرزباشماق مریوان

دریایی گفت: اداره ارشاد اسلامی کردستان در مرز باشماق، دف‌نوازی، اجرای تعزیه، اجرای نمایش خیابانی، نمایشگاه عکس عاشورایی و اربعینی را برای زائران اربعین حسینی اجرا خواهد کرد.

علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: کردستان دو سال است که قدمگاه زائران اربعین حسینی است که از مرز باشماق به سمت کربلا عزیمت می‌کنند.

وی افزود: این جریان پیاده‌روی آثار معنوی زیادی در رشد اخلاقی جامعه دارد چرا که توسل به نوه پیامبر و مدد گرفتن از اولیای الهی اثرگذار است و از بعد مادی هم برای استان توسعه‌آفرین است.

دریایی اربعین را راهی برای معرفی استان کردستان و جاذبه‌های گردشگری استان خواند و گفت: کردستان استانی فرهنگی است و مردم می‌توانند از سایر نقاط کشور فرهنگی بودن کردستان را ببینند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: ارشاد اسلامی کمیته فرهنگی این رویداد را برعهده دارد که با هدف وحدت افزایی معرفت افزایی، اطلاع‌ رسانی به زائران و معرفی کردستان فرهنگی در قالب فعالیت محتوایی، تبلیغی و رسانه‌ای کار می‌کند.

وی عنوان کرد: طراحی بنر و موشن‌گرافی از اطلاعات مسیرها برای زائران اربعین حسینی از جمله فعالیت‌هایی است که توسط این کمیته انجام می‌شود و تیم رسانه‌ای نیز در مرز باشماق برای تهیه محتوا فعالیت خواهند داشت‌.

دریایی طراحی فضای محیطی با ۲۸ طرح بنر و بامضمون  اشعار کردی درباره امام حسین(ع) را از دیگر اقدامات در دست اقدام خواند و افزود: اهل سنت محب اهل بیت و نوه پیامبر هستند و عشق و دلدادگی این مردم کار جدیدی نیست اما باید بازگو و اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: اداره ارشاد اسلامی کردستان در مرز باشماق، دف‌نوازی، اجرای تعزیه، اجرای نمایش خیابانی، نمایشگاه عکس عاشورایی و اربعینی، فعال بودن مواکب فرهنگ و هنر در کل استان، راه‌اندازی مواکب جمعیت جوانی، عفاف و حجاب و جهاد تبیین و اجرای طرح نقاشی ویژه کودکان، برگزاری مسابقه موبایلی در ایام اربعین را انجام می‌دهد.

وی گفت: اربعین رویدادی جهادی و بین‌المللی است و هیچ تجمعی مثل اربعین نیست که از کشورهای مختلف با نگاههای مختلف در آن مشارکت داشته باشند.

کد خبر 1621801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha