پیاده روی اربعین، حضور در میدان عمل است

کرم بیجاری حضور در پیاده روی اربعین را حضور در میدان عمل دانست و گفت: رسانه موظف است که پیام این زیبایی‌ها را انتقال دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، مینا کرم بیجاری_  مسئول بانوان ستاد عتبات و عالیات استان گیلان در نشست تخصصی اربعین حسینی که با محوریت زن و رسانه عصرامروز(شنبه، ۴ شهریور) در بستر اسکای روم برگزار شد اظهار کرد: اگر زنان شجاع و با ایمان صحرای کربلا نبودند رسالت عظیم حسینی انتشار نمی یافت و همانجا تمام میشد.  

وی که با موضوع زنان پرچم دار ایثار و شهادت در این نشست سخن میگفت، افزود: پس از واقعه عاشورا، چه بسیار دلاوری‌ها و جانفشانی‌هایی از این زنان بروز و ظهور پیدا کرد.  

کرم بیجاری با اشاره به سخن علامه مطهری که فرمودند «حادثه کربلا یک حادثه مذکر و مونث نیست» تصریح کرد: ایثارگری‌های حضرت زینب(س) و عزیزانی که فرزندان خردسال خود را همراه با کاروان امام حسین(ع) همراه کرده بودند و بسیاری در این راه شهید نیز شدند، نمونه ایثارگریست که بر تارک تاریخ حک شده است.  

وی حماسه عاشورا را برآیندی از ایثار و جانبازی زنان عنوان کرد و گفت: رسانه در قیام کربلا نقل کردن و انتقال زبان به زبان حادثه بود.  

کرم بیجاری با بیان اینکه از میان زنان کربلا نقش حضرت زینب سلام الله برجسته تر بود اظهار کرد: حضرت زینب(س) الگوی ایثارگری بود که با تحمل سختی‌ها از راه مدینه تا کربلا، با تحمل مصائب، روزهای طاقت فرسا را  گذراند اما رسالت زینبی اش را برای امام زمان خویش به انجام رساند.  

وی در ادامه به پیاده‌روی اربعین و آماده سازی جهت حضور در اجتماع حسینی اشاره و خاطر نشان کرد: پیاده‌روی اربعین تداعی  حضور کاروان اهل بیت(ع) در کربلا و همدردی با سختی‌های حضرت زینب(س) است.
 
کرم بیجاری به ایثارگری کودکانی که شهادت را دیده بودند و باز خود را تسلیم رضای حق کردند اشاره کرد و افزود: در کنار موکب های حسینی که خیلی راحت از آنها می‌گذریم باید بدانیم که این موکب‌ها تمام اندوخته‌های سالانه خود را برای خدمت به زائران امام حسین علیه السلام جمع کرده اند و این نشان از ایثار و گذشت آنها است.

وی همچنین به حضور طاقت فرسای زنانی که پا به پای مردان در آشپزخانه های موکب ها در حال خدمت هستند اشاره و اذعان کرد: کودکان ۴ الی ۵ ساله نیز که کفش پای زائران را پاک می‌کند و بوسه بر کف خاک پای آنها می‌زنند نمونه های  دلدادگی، ایثار و از خودگذشتگی هایی هستند که در این مسیر می توان به تعداد زیاد دید.

کرم بیجاری اظهار امیدواری کرد: رسانه‌ها با به تصویر کشیدن اینگونه صحنه‌ها، انتقال دهنده ایثارگری ها، شور و شوق خادمین سیدالشهدا باشند.  

وی افزایش جمعیت هر ساله برای حضور در راهپیمایی اربعین را به همت رسانه‌ها و تبلیغات خوب آنها قابل تقدیر دانست و ادامه داد: اگر به نقش آفرینی زنان در طول دفاع مقدس بنگریم می بینم که زنان با حفظ جایگاه، خود را وقف ایثارگری‌های فراوانی در منزل، تربیت فرزند، پشت جبهه جهت تهیه ارزاق و بسته‌بندی آنها و حتی در میدان نبرد و... کردند تا زمینه حضور مردان در جبهه و دفاع از کیان فراهم باشد.  

کرم بیجاری تصریح کرد: زنان همواره در انتقال فرهنگ اجتماعی، مشارکت سیاسی، عرصه انقلاب و مکتب حضور فعالی دارند و احساس مسئولیت بیشتری می‌کنند همچنین با موقعیتی که در جامعه دارند و نقش آفرینی که در تربیت فرزندان و کانون خانواده انجام می دهند در برابر جریان مخالف نیز می ایستند.

وی حضور در پیاده روی اربعین را حضور در میدان عمل دانست و افزود: مشارکت بانوان ایثارگر در میدان عملی چون پیاده‌روی اربعین، مقاوم بودن و خستگی ناپذیر بودن آنان را به دنیا نشان می‌دهد.  

کرم بیجاری اذعان کرد: بانوان ایثارگر می توانند نسلی را تربیت کنند که مقاوم با صلابت باشند، همچون شیرزنانی که در دوران دفاع مقدس، با ایثار از فرزندان، همسران، پدران و برادران خود گذشتند و آنان را تقدیم اسلام و میهن کردند و این ایثارگری را در تاریخ انقلاب ثبت کردند.  

وی بیان کرد: این زنان وقتی در مسیر اربعین قرار می‌گیرند جز زیبایی چیزی نمی‌بینند و  سختی‌های کربلا برایشان لذت بخش است.  

کرم بیجاری با تاکید بر اینکه، رسانه موظف است که پیام زیبایی‌ها را انتقال دهد و افراد را برای سختی‌های سفر کربلا که پر از بلا است آماده کند، افزود: پیاده روی اربعین آماده سازی برای تمرین و پذیرفتن زیبایی‌ها است، همین حضور و مشارکت سیاسی اجتماعی در میدان عمل و میزان رفتار و اخلاقمان زیبایی های این حضور و مشارکت را به دنیا انعکاس می‌دهد.

کد خبر 1621807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha